Yarışma tuzağına bakanlık el attı

Yarışma tuzağına bakanlık el attı

Gümrük ve Ticaret Bakanı Tüfenkci, bazı TV kanallarındaki yarışmaların tanıtımlarında telefon ücretiyle ilgili açık ve doğru bilgi verilmemesi üzerine inceleme başlatıldığını açıkladı

A+A-

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, son günlerde birçok yerel ve ulusal televizyon kanalında “Bil Kazan, Ara Kazan, Kazan Sana” şeklindeki tanıtımlarla yayınlanan yarışmalara ilişkin yaptığı açıklamada, bu tanıtımlara ilişkin inceleme başlatıldığını bildirdi. Söz konusu yarışmalardaki tanıtımlara ilişkin tüketicileri uyaran Tüfenkci, tüketicilerin yarışmaya katılım için müşteri hizmetleri numarasına yönlendirildiklerini ancak söz konusu numaranın ücretlendirilmesine ilişkin bilgi ve yarışmaya katılım şartlarının açık ve doğru bir şekilde belirtilmediğini ifade etti.

 

Okunamıyor

 

Tanıtımlarda canlı yayına bağlanıldığında aramanın ücretlendirileceği belirtilmesine karşın, bekleme süresince faturaya ücret yansıtıldığına dikkati çeken Tüfenkci, “Ücretlendirmeye ilişkin bilginin yer verildiği alt yazı ve durağan yazı metni de okunamayacak büyüklük ve hızda ekranda yer alıyor. Böylece tüketiciler için çok önemli olan bilgiler gizlenerek, daha uzun süre hatta kalmaları ve görüşmenin daha yüksek tutarda faturaya yansıması sağlanıyor. Birden fazla ücretlendirme bilgisinin

ekrana yansıtılması da yarışma kapsamında hangi ücretlendirmenin geçerli olduğu konusunda

anlam karışıklığına yol açıyor. Bu durum tüketicilerin güvenini ve ekonomik çıkarlarını tehdit ediyor” dedi. Bakan Tüfenkci, tüketicilerden gelen başvurular çerçevesinde, Bakanlıkça anılan tanıtımlar hakkında inceleme başlatıldığını bildirerek, bu kapsamda bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu’nun yanıltıcılık içeren reklamlar hakkında idari para ve reklam durdurma cezası uyguladığını hatırlattı.

 

Tüketici hakkını arıyor

 

Bu arada, Bakan Bülent Tüfenkci, 2012 yılında tüketici hakem heyetlerine yapılan toplam tüketici şikayeti başvuru sayısının 446 bin 54 iken, 2015 yılında 3 milyon 118 bin 842’ye ulaştığını, geçen yılki başvuruların yüzde 94’ünün tüketici lehine, yüzde 6’sının aleyhine sonuçlandığını belirtti. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 7 Kasım 2013’te yasalaşarak 28 Mayıs 2014’te yürürlüğe girdiğini anımsatan Tüfenkci, “Gelişmiş ekonomilerin en temel özelliklerinden biri tüketici haklarına gösterilen saygı ve duyarlılıktır. Tüketicilerin gelişmiş ülkelerde yaşayanlarla aynıhaklara sahip olmaları, bilgilendirilmeleri, yasal haklarını kullanmaları için özendirilmelerine

büyük önem verdiklerini ve çalışmalarımızı bu anlayışla yürütüyoruz” dedi.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.