Türkiye Ortalamasını Geride Bıraktı
Turizm sahasında Türkiye'nin sayılı projeleri arasında bulunan "Termal İyi Gelir" projesi Denizli turizmine de iyi geldi.
Termal İyi Gelir ile beraber Denizli iline gelen turist sayısındaki artış oranları Türkiye ortalamasını geride bıraktı. Projenin yakaladığı büyük başarı turizmcileri de sevindirdi.
Denizli iline ve bilhassa da Pamukkale'yi etkin ve etkili bir biçimde tanıtmak hedefi ile 2016 senesinde DENTUROD ve Denizli Büyükşehir Belediyesinin destekleri ile hayata geçirilen "Termal İyi Gelir" projesi Denizli turizmini canlandırdı.
Termal İyi Gelir projesini destekleyen kurumların bir araya geldiği tanıtım toplantısına, Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Zolan, Denizli Ticaret Odası Başkanı Uğur Erdoğan, Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert, Denizli Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği (DENTUROD) Başkanı Gazi Murat Şen, projenin reklam yüzü oyuncu model Özge Ulusoy ve kampanyaya destek olan kurum temsilcileri katılımda bulundu.
Ortak vurgu turizm
DENTUROD Başkanı Gazi Murat Şen yapmış olduğu konuşmaya, projenin başından beri kendilerini destekleyen Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Zolan’a teşekkürlerini sunarak başladı. Şen, bu kampanyanın Denizli’nin bilinirliğini artırmak, iç piyasada daha fazla pay almak, uluslar arası fuarlarda Denizli’yi temsil edip, Denizli ve Pamukkale’nin turizm noktasında hak ettiği yerini alması için gerçekleştirilen bir proje olduğunu ifade etti.
Denizli Ticaret Odası Başkanı Uğur Erdoğan ise, turizmi Denizli Ticaret Odası olarak önemsediklerini ifade etti. Erdoğan, Denizli’nin turizm çeşitliliği anlamında oldukça zengin bir kent olduğunu, Denizli’nin en büyük sivil toplum kuruluşu olan odalarının, Denizli Büyükşehir ve Valilikten sonra turizme en güçlü maddi manevi katkıyı ortaya koyduğunu belirtti.
Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert ise, Denizli’nin dünyada bir örneği olmayan turizm değerlerinin sahibi olduğunu ifade etti ve değerler, farkındalıkla anlam ifade eder. Farkındalık için bugün atılan adımın son derece önemli olduğu, bu projeye emek veren herkese çok teşekkür ettiğini dile getirdi.
Termal İyi Gelir projesinin reklam yüzü oyuncu model Özge Ulusoy ise, çocukluğundan beri Denizli’ye geldiğini ve bu şehri çok sevdiğini belirterek böyle bir projenin teklifinin kendilerine gelince hiç düşünmeden kabul ettiklerini, bu çalışmada kendisine yer verdikleri için çok teşekkür ettiğini söyledi.
2000 yıllık termal geçmişi
Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Zolan ise yaptığı konuşmada, Denizli’den başka dünyada kendine özgü pek çok güzelliği bir arada bulunduran başka bir kent daha olmadığının altını çizdi. Başkan Zolan, Dünyada başka Pamukkale’nin olmadığını, Bünyesinde 19 tane antik kenti barındıran başka bir şehrin olmadığını, Denizlinin termal sağlıkta pek çok imkana sahip, termal sağlığın başkenti olma noktasında hızlı adımlarla gidebilecek bir şehir olduğunu, 2000 sene öncesinde Pamukkale, Anadolu’dan, Avrupa’dan ekonomik durumu iyi olan, derdine derman aramaya gelen insanların geldikleri bir yer olduğunu belirtti ve Biz istiyoruz ki tarih tekerrür etsin, dedi.
Emek verenlere teşekkür
Başkan Zolan, Denizli’nin termalin başkenti olması yolunda Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci’nin de büyük katkıları olduğunu dile getirdi. Başkan Zolan, Termal işletmelerinin bir arada olduğu bir portal olsun istediklerini, arkadaşları ile oturup, konuşup, düşündüklerini, bu projenin ismini de koyan Mehmet Çağrı Sebzeci Bey’in kendisine çok teşekkür ettiğini, termaliyigelir.com sitesini kurduklarını, güzel ve gerçekçi bir isim olduğunu, bu projede büyük emekleri olan ayrıca DENTUROD Başkanı Gazi Murat Şen Bey’e ve tüm paydaşlara çok teşekkür ettiğini dile getirdi.
Termal İyi Gelir projesinin başlaması ile beraber Denizli iline gelen turist sayısındaki artışın oranlarının turizmcilerin yüzünü güldürdü ve senenin ilk 3 ayında açıklanan rakamlar projenin başarısını da gösterdi. Termal İyi Gelir'in hayata geçtiği 2016 senesinde Pamukkale'ye gelen turist sayısı 889 bin 931 iken bu rakam 2017 senesinde 1 milyon 524 bin oldu. Geçtiğimiz sene, bir evvelki seneye göre Türkiye'ye gelen turist sayısı yüzde 28 oranında artarken, Pamukkale'ye gelen turist sayısındaki artış ise rekor bir seviyede yükselip % 71 oldu.
Artış 2018'de de devam ediyor
Denizli ilinin turizm potansiyelini yükseltmek için hiçbir fedakarlıktan kaçınmayıp Termal İyi Gelir çalışmasını aynı heyecan ve azimle sürdüren turizmciler projenin meyvelerini 2018 senesinde de almayı sürdürüyor. Geçtiğimiz sene ilk 3 ayında Pamukkale'ye gelen turist sayısı 143.700 olarak tespit edilirken, bu rakam 2018 senesinin ilk 3 ayında 216.000'e ulaştı. Beyaz cennet Pamukkale'ye gelen turist sayısında bir önceki yıla göre yaşanan yüzde 51 oranındaki artış Termal İyi Gelir'in başarısını da gösterdi.
Kampanya tüm dünyaya yayılıyor
Denizli Büyükşehir Belediyesi ile DENTUROD'un beraberliğinde hayata geçirdiği kampanya bu sene yurt içi ve yurtdışındaki açık hava, sosyal medya, yazılı ve görsel basın ile fuarlarda etkin bir biçimde sürecek.
Bu yılki kampanyanın reklam yüzü oyuncu model Özge Ulusoy olurken, önümüzdeki aylarda pek çok ünlü isim termal iyi gelir için Denizli iline gelecekler. 3 seneden bri MÇS Fikir Sanat tarafından sürdürülen reklam kampanyasının bu seneki çekimlerinde Mukaddes Başkaya'nın sahibi olduğu SHIKKA markasının ürünleri tercih edilirken, fotoğrafları da ünlü fotoğraf sanatçısı Gökhan Çırak çekecek.
Denizli'nin Büyük Firmaları Termal İyi Gelir'de
Bu sene çok daha güçlü bir biçimde hazırlanan kampanyaya destek olan kurumlar ise şu şekilde sıralandı: Denizli Büyükşehir Belediyesi, DENTUROD, Denizli Ticaret Odası, Denizli İhracatçılar Birliği, Colossae Thermal Otel, Doğa Termal Otel, Lycus River Termal Otel, Polat Termal Otel, Herakles Termal Otel, Umut Termal, Pam Termal Otel, Richmond Pamukkale Termal, Hierapark Thermal ve SPA, Laodikya Otel, Grand İtimat Otel, Şiir Otel, Anemon Otel, Casa Bianca Otel, Hotel North Point, Park Dedeman Denizli, Denipol Hastanesi, Özel Vizyongöz Tıp Merkezi, Göz Akademi Hastanesi, Hacı Şerif, My Soho, Saki Restaurant ve Varol Tekstil.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.