TikTok’ta İzlenme Nasıl Arttırılır?
Son 5 yılın en gözde sosyal medya platformlarından biri olan TikTok (Çin'deki adıyla Douyin), bu başarılı piyasa yolculuğunu hız kesmeden sürdürüyor.
Gençler başta olmak üzere farklı yaş ve çevrelerden kullanıcıları kendine nasıl çekeceğini iyi bilen bu paylaşım ağı, tanıtım bakımından pek çok fırsat sunmakta. TikTok sayesinde ürün, hizmet, challenge ve/veya etkinliklerinizi kısa ve eğlenceli videolarla duyurabilirsiniz. Peki, bu sayede olabildiğince fazla sayıda insana ulaşabileceğinizden nasıl emin olursunuz? İşin aslı şu ki, platform üzerinde yaptıklarınızı fark edecek belli bir kitle oluşturmadığınız sürece, çabalarınız büyük ölçüde boşa gidecektir. Başka bir deyişle, tatmin edici bir takip edilme ve izlenme oranına sahip olmanız gerekmektedir. Tabii burada "izlenme"den kastımız, videolarınızın en az 5 saniye boyunca görüntülenmesi gerekliliğidir. Platformun sayaç sistemi, yalnızca bu ve üzeri süreleri dikkate alır. Bu yazımızda, hangi yöntemleri kullanarak TikTok izlenme oranınızı arttırabileceğinizi anlatacağız.
Kısa, Öz ve Vurucu Olun
TikTok'ta izin verilen maksimum video uzunluğu arttırılmış olabilir, ancak yine de topu topu 10 dakikalık, yanı çabuk geçen bir süre söz konusu. Bu süreyi en planlı programlı biçimde değerlendirip verimli olmaya özen gösterin. İşlemek istediğiniz konunun yalnızca en can alıcı noktalarına yer verin. Gerekirse daha sonra devam niteliğinde başka videolar ekleyebilir veya takipçilerin olası sorularını başka yollardan yanıtlayabilirsiniz (mesaj vb. ile). Öte yandan (ve biraz çelişkili gibi görünse de), 10 dakikanın aslında uzun bir süre olduğu da söylenebilir. Dolayısıyla da tekdüze/tek plan çekimler yerine, çeşitliliği olan ve farklı sekanslardan oluşan videolar tercih edilmelidir. Videolarınızdan keyif alan kişilerin, sizi başkalarına da önerebileceklerini unutmayın.
Klasik 15 saniyelik formatı kullandığınız zamanlarda ise izleyicilere iletmek istediğiniz mesajın özünü verebilmek önemlidir. Bir anlamda fragman mantığıyla hareket edebilirsiniz.
Hashtag Kullanın
Hashtag kullanmak, deyim yerindeyse sadede gelmek veya en azından net bir içerik bilgisi vermekle eş anlamlıdır. Şöyle düşünün: Herhangi bir sosyal medya sitesinde gezinirken kendi ilgi alanlarınızı rahatça bulmak istersiniz, değil mi? Aynı durum sizin hedef kitleniz için de geçerli. Hashtag seçerken nelere mi dikkat etmelisiniz? TikTok ve benzeri platformlarda yaratıcılığın elbette büyük bir önemi olsa da, aynı zamanda amaca hizmet eden ve pratik bir yaklaşım benimsenmelidir. Yani siz, siz olun ve sizinkine benzer içeriklerde kullanılan hashtaglerden yararlanın. Böylelikle bir bağlantı noktası yaratmış olursunuz. Bağlantı kurduğunuz içerikleri izleyen kişiler, ortak hashtagler sayesinde sizin videolarınızı da kolaylıkla bulabilirler.
İzlenme Satın Alın
Evet, neden olmasın? TikTok istatiklerinizi desteklemek adına InstaTakipçi gibi güvenilir sitelerden izlenme, hatta takipçi ve yorum bile satın alabilirsiniz. Günümüzün kimi zaman zorlayıcı olan rekabet ortamında TikTok izlenme satın al hizmetine başvurmak, yükünüzü hafifletebilir. Söz konusu siteler, size tam aradığınız sayıda izlenme sağlayabilir. Dilediğiniz hizmet paketini seçerek ister 100 ister 2000 izlenme satın alabilirsiniz. SSL güvenlik sertifikasına sahip bu sitelerde gönül rahatlığıyla kredi kartınızı kullanabilir veya havale/EFT ile ödeme yapabilirsiniz. Hızlı teslimat ve iade garantisi verdikleri için de ne vakit ne de yatırım kaybetmeden TikTok'taki yerinizi sağlamlaştırma yolunda büyük bir adım atmış olursunuz.
Ses Efektlerini Es Geçmeyin
Trend olan müzik ve ses efektlerini kullanmanın, popüler hashtagleri kullanmakla eşdeğerde olduğunu söyleyebiliriz. Nedeni çok basit: İzlenme oranı yüksek olan videolardaki sesler de genellikle kullanıcıların ilgi odağı haline gelir. Hatta bazı durumlarda söz konusu seslerin, videonun popülaritesine doğrudan katkısı vardır. Siz de kendi içeriklerinizde, revaçta olan TikTok videolarının ses ve müziklerini kullanabilirsiniz. O sesleri beğenmiş olan kullanıcılar, bu sayede sizin içeriklerinize de ulaşıp izlenme oranınıza olumlu etki yapabilirler.
Düet'e Bir Şans Verin
TikTok'un en sevilen formatlarından biri de Düet. Ne olduğunu kısaca hatırlayalım: Düet, kendi videonuzu başka bir kullanıcınınkiyle yan yana yayınlamanızı sağlayan bir yöntemdir. Özellikle de geniş bir takipçi kitlesi olan kişilerin videolarıyla Düet yapmak, TikTok izlenme oranınızı belirgin bir biçimde yükseltebilir. Bu ikili formatı tam olarak nasıl kullanacağınız size kalmış. Önemli olan, diğer kullanıcıların özgün videolarını kendi tarzınızla harmanlayıp bir anlamda "daha geliştirilmiş" bir versiyon ortaya çıkarmaktır. Örneğin, Düet'e dönüşen versiyonda, özgün videodaki bazı unsurlar hakkında ek bilgiler verebilirsiniz.
TikTok'ta Çığır Açın
Bu yazımızda, TikTok videolarınızın görünürlüğünü arttırmaya yarayacak bazı ipuçlarını sizlerle paylaştık. Hedef kitlenizin beklentilerine uygun olarak çekip yüklediğiniz videoları, popüler hashtag ve ses efektleriyle destekleyebilirsiniz. Ayrıca, daha önce başka kullanıcılar tarafından yayınlanmış olan videoları Düet özelliği sayesinde kendinize göre uyarlayabilir, izlenme oranınıza ivme kazandırabilirsiniz. Hazır izlenme paketleri satın almak da başvurabileceğiniz bir başka etkili seçenek.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.