Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde kontenjan şoku yaşanıyor. Tıp Fakültesi bu yıl birinci sınıf için YÖK’e 75 kontenjan bildirdi. Ancak YÖK, 180 kontenjan açtı. Hazırlık sınıfları kaldırıldığı için doğrudan 1. sınıfa başlayacak 180 kişiye geçen yıldan hazırlık okuyan öğrenciler de eklenince sınıf mevcudu 300'ü bulacak. Fiziki koşulları 300 kişiyi kaldırmayacak durumda olan tıp fakültesinde hem öğrenciler hem de hocalar duruma tepkili. Öğrenciler Yükseköğretim Kurumu'na faks yolu ile topluca bu yıl kontenjanın 75 ile sınırlı tutulması taleplerini iletecek.
YARIM EĞİTİM HALK SAĞLIĞI AÇISIDAN TEHDİTTİR
Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Yönetim Kurulu üyesi ve Denizli Tabip Odası Başkanı Prof. Dr. Gökhan Önem yaptığı açıklamada; “YÖK tarafından telafisi mümkün olmayan bir hata yapılmıştır: Tıp eğitimi, alanının doğrudan insan ve insan hayatı olması nedeniyle hem hassas, hem de uzun bir eğitim sürecidir. Tıp eğitimi sadece teorik eğitimden ibaret değildir. Aynı zamanda yoğun laboratuvar ve klinik uygulamalar gerektiren bir eğitim sürecidir. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin fiziki altyapısı bu sayıda öğrenciye eğitim vermek için yeterli değildir. Bu koşullarda verilecek eğitimin kalitesi halk sağlığı açısından ciddi tehlike oluşturmaktadır. Bu nedenle Denizli Tabip Odası olarak YÖK tarafından ilan edilen 180 kişilik Tıp Fakültesi kontenjanının 75’e indirilmesini talep ediyoruz” dedi.
30 ÖĞRENCİYE BİR KADAVRA
Kontenjanların açıklanması üzerine hemen harekete geçerek imza kampanyası başlatan Halkçı Sağlık Topluluğu adına açıklama yapan Halkçı Sağlık Topluluğu Başkanı Pamukkale Üniversite Tıp Fakültesi 4. sınıf öğrencisi Nazlı Çetin ise YÖK’ün bu kararla bir kaosa yol açabileceğini söyledi.
Çetin, “Öğrencilerin ve hocaların fikirlerinin dikkate alınmadığı, fakülte yönetiminin söz hakkının olmadığı kararlar sonucu tıp eğitimi tartışılır hale geldi. Uzun zamandır birçok üniversitede ciddi sıkıntılara sebep olan hesapsız kontenjan artışları sonucu geçen yıldan hazırlık okuyan öğrencilerle birlikte 1. sınıfların mevcudu 300 olacak. Tıp eğitiminin en önemli yanı da laboratuvar ve klinik uygulamalarıdır. Anatomi laboratuvarında 30 öğrenciye bir kadavra, 3 öğrenciye bir mikroskop düşerse buradan başarı beklenebilir mi? Kontenjan sayıları fakültemizdeki hoca sayısı ile orantılı olarak artmadığı için zaman zaman bazı uygulamaları asistanlar ile yapmak zorunda kalıyorduk 300 kişi ile bu uygulamaların yapılıp yapılmayacağı bile tartışılır”