Mesajlaşmalarda Türklere özgü simgelere yer verilmesinin duyguları daha net anlatacağını belirten Hotamışlıgil,
en çok talep edilen ikonları sıralamayı unutmadı. Listede, çay, simit, sucuklu yumurta, Sultanahmet Camii de var.
Habere göre; Amerika'nın Los Angeles kentinde yaşayan 31 yaşındaki girişimci
Deniz Hotamışlıgil, Türk kullanıcılar için yeni bir emoji klavyesi geliştirdi.
Sputnik'in haberine göre Hotamışlıgil, bunu yapmaya Türkçe mesajlaşmalarda karşı tarafa verilmek istenen duyguları
tam olarak anlatan emojilere gereksinim duyulması üzerine karar verdi.
"Uygulamanın tasarımları ve çizgileri bana ait. Yazılım ve teknolojisini ise dünyaca bilinen pek çok uygulamayı yazan bir ekip üstlendi.
10 kişilik ekibin yarısı, aralarında Amerikalıların da bulunduğu yabancılardan oluşuyor."
En Çok Kullanılan İkonlar Nazar boncuğu ikonunun Türk ve yabancı kullanıcılar arasında en çok tercih edilen ikon olduğunu belirten
Hotamışlıgil, en çok talep gören diğer ikonları ise şöyle sıraladı: "Sultanahmet Camisi, baba, anne, gelin, damat, sünnetli çocuk,
polis, asker, cezve,kazma, arkasından su dökmek, darbuka, çay, bıyıklı, gülen ve şaşırmış adam, vapur, simit, sucuklu yumurta ve gol ikonu."
Deniz Hotamışlıgil, kullanıcıların duygularını istedikleri gibi aktarabilmeleri için uygulamada "kendi emojini tasarla" bölümünün de bulunduğunu bildirdi.
En Çok Nazar Boncuğu Kullanılıyor Uygulamada lokasyon, araç-gereç, enstrüman, içecek, taşıt, yemek ve spor olmak üzere toplam 10 kategoride
450'yi aşkın ikonun yer aldığı bilgisini veren Hotamışlıgil, şunları kaydetti: "Emojum fikrini hayata geçirmeye karar verdiğimizde,
emojilerin neler olacağına dair ihtiyaçtan doğan bir liste hemen oluştu.
Bununla yetinmeyip Türkiye'de geniş bir pazar analizi yaptık ve insanımıza ihtiyaçlarını sorduk.
Bu araştırma, 'Emojum' yayınlanana kadar sürdü ve son dakikaya kadar eklemeler yaptık.
Bundan sonra ise sözü kullanıcılarımıza bırakıyoruz. Yüzde yüz yerli 'Emojum' hepimizin klavyesi."
'Emojiler Duyguları Görselleştirdi' Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Filiz Aydoğan Boschele ise emojilerin radyo,
televizyon gibi geleneksel medya mecralarının yerini günümüzde internet, 4,5 G telefonları ve tabletleri de içine alan
yeni medya teknolojilerine bırakmasıyla ortaya çıktığına vurgu yaptı.