İHRACATTA DEMİR YOLU
Öztürk, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını isteyerek meclise sunduğu soru önergesinde; "Denizli sanayicisi ürettiği malı limana nakletmekte sorun yaşamakta, sanayi bölgelerinden limana doğrudan bağlantılı bir demiryolu bulunmamaktadır." dedi.
Denizli'deki demiryolu nakli ile ilgili diğer sorunlarını ise önergesinde şu şekilde sıraladı;
Denizli gelişmiş tekstil sanayisi, makine imalatı, tarımı, seracılığı ve turizmiyle ülkemiz ekonomisine katma değer yaratan illerin başında gelmektedir.
Denizli ülkemizde ihracat açısından ilk 10, ithalat açısından da ilk 20 il arasında yer almaktadır.
Bununla birlikte Denizli sanayicisi ürettiği malı limana nakletmekte sorun yaşamakta, sanayi bölgelerinden limana doğrudan bağlantılı bir demiryolu bulunmamaktadır.
Bu doğrultuda,
2.10.2012 tarihinde Denizli Bozburun Bölgesi Demiryolu İltisak (Kılçık) Hattı ve Yük Merkezi yapılması için başlanan çalışmalar ne durumdadır?
Denizli Bozburun Yük İstasyonu Projesinin ne zaman bitirilmesi planlanmaktadır?
İzmir-Biçerova istasyonları ile Aliağa Limanı arasındaki bağlantı ne zaman tamamlanacaktır?
Denizli ihracatçısına hizmet etmek üzere yapılacağı duyurulan demiryolu bağlantılı Çandarlı Liman projesi ne zaman tamamlanacaktır?
Denizli Serbest Organize Sanayi Bölgesi içinde trenyolu bağlantısı yapılıp ihracat ürünlerinin demiryolu ile taşınması ile ilgili çalışmalarınız ne aşamadadır?
THY UÇUŞLARI YETERSİZ
Öztürk diğer bir soru önergesini de Cumhurbaşkanı Yardımcısı Sayın Fuat OKTAY'a iletti.
Denizli gelişmiş tekstil sanayisi, makine imalatı, tarımı, seracılığı ve turizmiyle ülkemiz ekonomisine katma değer yaratan illerin başında gelmektedir.
Denizli ülkemizde ihracat açısından ilk 10, ithalat açısından da ilk 20 il arasında yer almaktadır.
Denizli sınırları içerisinde bulunan ve UNESCO’nun Dünya doğa ve kültür mirası listesinde yer alan Pamukkale, ülkemizde Topkapı Sarayı ve Ayasofya’dan sonra en fazla ziyaret edilen yer hüviyetini taşımaktadır.
Bununla birlikte Denizli’nin, ticaretin merkezi İstanbul’a havayolu ile ulaşım imkanı bulunan diğer illere göre uçak sefer sayısı yetersiz kalmaktadır.
Bu doğrultuda;
Denizli’nin sanayi, turizm ve sağlık alanında dünya ile rekabet edebilir hale gelebilmesi için, THY tarafından Denizli’ye düzenlenen uçak sefer sayılarının arttırılması düşünülmekte midir?
Denizli ilinin dış ticaret potansiyeli de dikkate alınarak, Denizli’den ihracatının büyük bölümünü gerçekleştirdiği Avrupa ülkelerine dış hat uçuşu konulması düşünülmekte midir?
Öztürk sorularının cevabının şehir için önemine dikkat çekerken, hem üreticiler hem turizmciler adına sürecin takipçisi olacağını vurguladı.