Sağlık Bakanlığı, internette ve sosyal medyada 'zayıflattığı' iddiası ile satılan ürünlerle ilgili denetimlerine devam ediyor. Ancak ne yazık ki bu tip ürünlerin tanıtımını en çok ünlü isimler yapıyor. Bu nedenle Bakanlık, ünlülerden halk sağlığını yakından ilgilendiren konu ile ilgili hassas olmalarını istedi ve bir mektup yolladı. Yine de sosyal medyada takipçisi çok olan oyuncu, sunucu, manken ve hatta evlilik programlarında ünlenen yarışmacıların 'zayıflatan' ürünleri tanıtmaya devam ettiği görülüyor.
‘Kısa sürede zayıflatıyor’ gibi iddialarla piyasaya sürülen ürünlerin satışını yapan firmalar, sosyal medyada oyuncu, sunucu ve manken gibi takipçi sayısı çok olan ünlülerle çalışıyor. Sağlığa olan etkileri ile ilgili bilimsel bilgileri olmayan, gerekli onaylarının olup olmadığını umursamayan ünlü isimler de para karşılığında bu ürünleri sosyal medya hesaplarından paylaşarak takipçilerine öneriyorlar ve hatta kendilerinin de kullandığını iddia ederek ‘faydalarını’ anlatıyorlar.
Ünlülerin tanıttığı çorbada sentetik boya çıktı
ÖLÜMCÜL SONUÇLARI OLABİLİR
Halk sağlığını yakından ilgilendiren konu için hem Sağlık Bakanlığı hem de Maliye Bakanlığı harekete geçti ve bazı ünlüler için soruşturma başlattı. Hatta son olarak Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu, 50 ünlüye bir mektup göndererek konu ile ilgili hassas olmalarını istedi. Mektupta TİTCK Başkanı Hakkı Gürsöz; “Özellikle sağlık alanında farkındalık ve davranış değişikliği oluşturma sürecinde rol modellerin önemi yadsınamaz. Toplumun gözü önünde olan ve örnek alınan kişilerden birisiniz, bu nedenle paylaşımlarınız ve söylemleriniz kamuoyu için önemlidir.” mesajını verdi. Gürsöz, internetteki pek çok ürünün ruhsatlı olmadığını, hastalıkları tedavi ettiği ya da zayıflattığı iddiasıyla yani sağlık beyanıyla satılan ürünlerin sonu ölümle sonuçlanabilen ciddi sağlık problemlerine yol açabildiğini de hatırlattı.
PEKİ BU MEKTUP İŞE YARADI MI?
Halâ pek çok ünlü isim sosyal medya hesaplarında bu ürünlerin reklamını yaparak para kazanıyor. Takipçilerinin sağlıkları ile oynamaları bir yana ürün reklamlarıyla elde ettikleri kazançların vergilerini de ödemiyorlar. Ayrıca sosyal medyadaki bu paylaşımların altında, takipçilerinden birçok tepki ve eleştiri aldıkları, kullanan vatandaşların maruz kaldıkları olumsuz sonuçları paylaştıkları da görülüyor. Kimi isimler ürünle ilgili bu olumsuz yorumları engellemek için o paylaşımları yoruma kapatabiliyor.
Bu isimler arasında usta oyuncu Rasim Öztekin’in kızı Pelin Öztekin de var. Tüp mide ameliyatı olduktan sonra bir hayli kilo veren Pelin Öztekin, sosyal medya hesabından ‘hızlı bir şekilde kilo verdirdiği’ iddia edilen bir ürünün reklamını yapıyor. Ayrıca ürünü Seda Sayan, Seren Serengil, Ece Erken, Ece Vahapoğlu, Özge Ulusoy, Ebru Destan gibi isimler de tanıtıyor. Bir başka firma ise reklam için, oyuncu Eylül Öztürk Özkan, Seren Serengil ve evlilik programlarında ünlenen Hanife Gürdal gibi yarışmacıları seçmiş durumda.
Sağlık Bakanlığı ciddi sağlık problemlerine sebep olabilen ürünler konusunda bu kadar hassas davranırken, sağlıklı beslenme ve zayıflama gibi konularda sadece uzmanların bilgi ve öneri verebileceği hakkında yasal bir düzenleme yaparken, uzmanlar hiçbir beslenme şeklinin ve ürünün, hem hızlı hem de sağlıklı kilo verdirmeye sebep olamayacağını anlatırken, ünlerini kullanarak maddi kazanç uğruna takipçilerinin sağlığı ile oynayan bu isimler farkındalık kazanacak gibi görünmüyor.
Kaynak: Sözcü Gazetesi