Müşterilere kolayca ulaşmanın diğer adı olan sosyal medya, markalara benzersiz faydalar sunuyor. Peki sosyal medyanın markalara faydaları neler? İşte detaylar…
Sosyal Medyanın Markalara Faydaları
Sosyal medya ile ilgili konular sıklıkla ele alınır. Örneğin teknoloji haberleri gibi konularda yayın yapan pek çok platform, bu hususta önemli bilgiler paylaşır. Biz de bugün sosyal medyanın markalara faydalarından söz edeceğiz.
Marka Bilinirliğini Artırır
Dünya nüfusunun yarısından fazlası sosyal medya kullanıyor. Bu nedenle X, Instagram, Facebook gibi pek çok platform, yeni ve yüksek oranda hedeflenmiş potansiyel müşteriye pratik biçimde erişiyor. İnsanların sosyal medyada sadece tanıdıkları ile bağlantı kurmadıklarını biliyoruz. Instagram kullanıcılarının yüzde 83 kadarı platformda yeni ürünler keşfetmek için yer alıyor. Dolayısıyla marka bilinirliğini artırmak için sosyal medya ideal bir seçimdir.
Markanızı İnsanileştirir
Sosyal medyanın markalara faydaları arasında bu da çok önemlidir. Gerçek insanlarla etkileşime girme ihtimali, sosyal medyanın iş dünyası için en önemli yararlarından biridir. Takipçilerinizi şirketinizi meydana getiren insanlarla tanıştırabilirsiniz ve mevcut müşterilerinizin ürünlerinizi nasıl kullandığını da aynı şekilde anlatabilirsiniz. Bilindiği gibi özgünlük güven oluşturur. Güven de pazarlamanın kabul edilebilirlik oranını artırır. Yeni işlere yön vermeyi mümkün kılar. Öte yandan sosyal ağlar, gerçek olmak için oldukça uygun. Marka değerlerinizi nasıl benimsediğinizi, ürününüzün gerçek yaşamda nasıl çalıştığını ve müşterilerinizin çıkarlarını nasıl ön planda tuttuğunu gösterebilirsiniz.
Markanızı Düşünce Lideri Olarak İnşa Edin
İnsanlar bilgi ve içgörü için markalara güveniyor. Markanızın düşünce lideri olarak piyasada aktif rol alması mümkün. Hatta bunun için sosyal ağları kullanabilirsiniz. Markanız hangi sektörse olursa olsun, sosyal ağlar, markanızın nişinizle ilgili alanlarda düşünce lideri olmasını sağlayabilir. LinkedIn bu konuda eşsiz bir platformdur.
Akılda Kalın
Teknoloji haberleri paylaşan dünyaca ünlü bir web sitesinde yayınlanan içeriğe göre sosyal ağ kullanıcılarının yüzde 70 kadarı günde en az bir defa hesaplarına giriyor. Pek çok kişi sosyal medyayı günde birden çok defa kontrol ediyor. Dolayısı ile sosyal ağ platformları, hedef kitlenizin markanızı keşfetmesini sağlar. Akılda kalıcı bir marka inşa etmek istediğiniz zaman sosyal medyanın gücünden yararlanabilirsiniz.
Web Sitesi Trafiğini Yükseltin
Sosyal medya gönderileri yayınlamak ve bu platformlarda reklam yapmak, web sayfanıza trafik çekmenin basit bir yoludur. Blog sayfanızdan ya da web sayfanızdan sosyal kanallarınızda içerik paylaşmak, yeni bir gönderi yayınlandığınız zaman okuyucuları çekmenin kolay bir yoludur. Öte yandan sosyal sohbetlere dahil olmak, görünürlüğünüzü artırmanın ve yeni insanların dikkatini çekmenin en kolay yolları arasında yer alır. Web sitenize daha çok trafik çekmek demek, satış rakamlarınızın artış göstermesi manasına gelir. Aynı zamanda web sayfanızın adresini bütün sosyal medya profillerinize dahil edin. Bu sayede hakkınızda daha çok bilgi edinmek isteyen kişiler, bunu yalnızca tek bir tıklama ile yapabilir. Sosyal medyanın markalara faydaları listesinde en önemlisi de belki trafiğin artışıdır.
Potansiyel Müşteriler Yaratın
Sosyal ağlar, potansiyel müşterilerin ürünlerinize ve markanıza olan ilgilerini ifade etmelerini sağlar. Potansiyel müşteri yaratmak, sosyal medyanın iş dünyası için o kadar önemli bir faydasıdır ki pek çok sosyal ağ, potansiyel müşteri kazanmak adına özel olarak dizayn edilen reklam formatları sağlar.
Satışları Artırın
Sosyal ağ hesaplarınız, yeni bir kişinin müşteriye dönüştüğü süreç olan satış huninizin kritik bir parçası olmaktadır. Sosyal ağları kullanan insan sayısını artırmaya devam ettikçe ve sosyal satış araçları gelişim gösterdikçe, bu tür platformlar ürün arama ve e-ticaret bakımından giderek daha önemli hale gelir. Sosyal pazarlama çabalarınızı satış hedefleri ile uyumlu hale dönüştürerek satışları yükseltebilirsiniz.
Etkileyicilerle Ortak Olun
Arkadaşlardan ve aileden gelen öneriler ve incelemeler gibi tüketici kararında büyük rol oynayan bazı hususlar vardır. Bunlardan biri de influencer’lar olmaktadır. İnsanların sosyal ağlarda ürününüz ya da firmanız hakkında konuşmasını sağladığınızda marka bilinirliğiniz ve güvenilirliğiniz artış gösterir. Tıpkı dizi film önerileri gibi marka önerileri de insanların ilgisini çeker. Sosyal ağlarda ağızdan ağıza iletişim kurmanın mühim bir yolu, bu platformlarda yüksek sayıda takipçisi bulunan kişilerden destek almaktır. İnfluencer’ların kitlesinden yararlanarak, müşteri sayınızın artış göstermesini sağlayabilirsiniz.
İçeriğinizi Tanıtın
İster dizi, film, makyaj, moda ya da teknoloji haberleri olsun ister markanızla alakalı açıklayıcı içerikler olsun, sosyal ağlar sayesinde her türlü içeriği kolay biçimde tanıtabilirsiniz. İçeriğinizi sosyal platformlarda tanıtmak, yeni insanlarla markanızın buluşmasını kolaylaştırır. Uzmanlığınızı kanıtlamak ve hedef kitlenizi büyütmek için sosyal ağlara yönelebilirsiniz. Sosyal medyanın markalara faydaları söz konusu olduğunda bu detay da oldukça önemlidir. Diğer yandan bu faydaları en üst seviyede deneyimlemek için bir içerik pazarlama planına sahip olmanız da oldukça önemli bir ayrıntı.
Viral Olun
Kullanıcılar sosyal paylaşımlarınızı beğenmeye, bunlara beğeni atmaya ve yorum yapmaya başladıkça, içeriklerinizin viral olma ihtimali de artış gösterir. Yeni hedef kitlelerin dikkatini çekmek ise bu yolla daha kolay hale gelir. İnsanlar içeriğiniz kendi ağları ile paylaştığı zaman kendi ağları da bu tür içerikleri takip etmeye yönelebilir. Bu durum doğal olarak trafiğinizi ve satışlarınızı artırır. Sosyal medyada olmak diğer yandan hayranlarınızın bu hedefe ulaşmada size yardımcı olabileceği manasına gelir.
İtibar Yönetimi
Müşterilere yanıt vermek adına orada olsanız ya da olmasanız da müşterileriniz zaten sosyal medyada sizden bahseder. Siz ve ekip üyeleriniz işin içinde ise markanızla alakalı önemli sosyal gönderileri yakalayarak olumlu yönleri vurgulayabilir ve olumsuz yönlerin de bir problem haline gelmesini önleyebilirsiniz. Mesela insanlar kötü bir müşteri hizmetleri deneyimi nedeniyle hayal kırıklığı yaşayabilir. Bunu önlemek için sosyal medyadan yararlanabilirsiniz.
Siz de bu ve benzer konularda bilgi almak ve en güncel teknoloji haberleri için gecbunlari.com adresini ziyaret edebilirsiniz.