Sosyal medya, kişi ya da firmaların kendi içeriklerini ürettikleri, fikirlerini özgürce anlatabildikleri ve hedef kitleye uygun reklam düzenlemeleri yapabildikleri dijital bir platformdur. Daha genel ve bilindik şekilde ifade edecek olursak sosyal medya, bir “paylaşım” platformudur. Buradaki paylaşımın içini nasıl doldurduğunuz sosyal medya ajansı tarafından aldığınız yönlendirmeler ile size kalmıştır. Paylaşım noktasında ayrımlar kişisel hesap veya kurumsal hesaplar üzerinden yapılmaktadır.
Günümüzde dijital medyanın gelişmesi ile sosyal medyayı aktif olarak kullanan kişi ya da kurum sayıları her geçen gün artıyor. Çünkü sosyal medya ajansı bizlere sonsuz bilgi sunmakla beraber bu bilgilere ulaşmamızı da hızlandırmaktadır. Sosyal medya sağladığı yüksek etkileşim açısından eğitim, araştırma, bilgilendirme ve görsel paylaşma noktasında tüm bilgilerini açmaktadır. Kullanıcılar artık makaleleri, içerikleri veya fotoğrafları ilgili haber ya da blog sayfasına girmeden, sosyal medya aracılığıyla takip edebilmektedir.
Çünkü sosyal medya aktif olarak kullanılmakla beraber güncelliğini korumayı da ihmal etmiyor. Gün içerisinde aktif kişi trafiği de sürekli arttığı için hem kişiler hem de kurumlar tarafından sosyal medyanın vazgeçilmez bir platforma dönüşmesi kaçınılmaz oldu. Artık herkesin elinde cep telefonu bulunduğundan sosyal mecralara kolaylıkla ulaşabilmekteyiz.
Sonraki süreçlere gelecek olursak sosyal medya yönetiminde en önemli konu hitabettir. Sayfanın hangi kullanıcılara, kaç yaş grubuna yönelik olduğu, hitap edilen kitlenin sosyal medyada aktifliği, sayfanın ürün pazarlamaya mı yönelik yoksa markalaştırmaya mı yönelik olduğu gibi bir çok soruya cevap verilmelidir.
Ürün pazarlamaya yönelik sayfalarda rakiplerin hareketleri takip edilmeli ve onlardan bir adım önde olmaya çalışılmalıdır. Markalaşmaya yönelik sayfalarda ise sayfanın genel prestiji korunarak, paylaşımlardaki oran, tutarlılık gibi konulara dikkat edilerek hareket edilmelidir.
Bu bilgiler doğrultusunda sayfanın ana amacı belirlenir ve bundan sonra içerik oluşturmaya başlanır. Tabi içerik oluşturma süreci de kendi içerisinde dallara ayrılır. İçerik oluşturmada en önemli unsur görseldir. Paylaşılacak görsellerin kalitesi, sosyal medya hesabınızın kalitesini oluşturur. Bundan dolayı en çok dikkat edilmesi gereken konulardan biridir. Yani sosyal medya mecrası eşittir görsel içerik zenginliğidir. Görsel ne kadar zengin olursa hedef kitleye daha hakim oluruz.