Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Turan Paker, ülke genelinde hizmet veren İngilizce öğretmenlerine yönelik çevrimiçi bir seminer gerçekleştirdi.
Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün koordinatörlüğünde, dilde yeterlilik seviyesini ölçmek için uluslararası bağlamda tanınmış bir standart olan ve İngilizce düzeyi ve dil becerilerini geliştirme amacıyla ‘Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR) Temelli Online Materyal Geliştirme’ başlıklı bir eğitim seminer gerçekleştirildi. Seminere konuşmacı olarak, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Turan Paker konuk oldu.
İnternet üzerinden gerçekleştirilen ve katılımcıların mekandan ve zamandan bağımsız olarak katılım gösterebildikleri online toplantı programı olan Webinar üzerinden düzenlenen ve üç saat süren eğitim programında genel hatlarıyla, Ülkemizde İngilizce eğitiminde gerek öğretenlerin gerekse öğrencilerin karşı karşıya kaldıkları sorunlar ve çözüm önerileri üzerinde duruldu.
Bir Dili Televizyondan Öğreniliyor
Günümüzde çocukların, bir dili doğduğu günden itibaren televizyon programları, bilgisayar oyunları ve internetten filmler izleyerek öğrendiklerine dikkati çeken Prof. Dr. Paker: “Günümüzde artık sadece kitaplardaki cümleleri okuyup tekrar ederek dilin öğrenilmediği aşikârdır. Bu nedenle öğretmen filmler sayesinde İngilizce konuşan kişileri doğal ortamlarında sınıfa getirebilmektedir. Özellikle İngilizce alt yazılı filmler bağlamsal girdi sağlayan ve bağlamsal öğrenimi gerçekleştirmede mükemmel araçlardır. Öğretmen ders planını ve izlemeye dayalı materyallerini ilgili konuya göre hazırlamalı, sunmalı, öğrencilere uygulama yaptırmalı ve onların üretimlerine uygun şekilde bireysel dönüt sağlamalıdır” şeklinde konunun önemini vurguladı.
Akademik dünyaya birçok yayın ile katkıda bulunan Prof. Dr. Turan Paker’in eserleri arasında “Türkiye'de neden yabancı dil İngilizce öğretemiyoruz ve neden öğrencilerimiz iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce öğrenemiyor” başlıklı bir makale de yer alıyor. Ayrıca ‘Kelime Öğretiminde Corpus Tabanlı Materyallerin Kullanılmasının Etkinliği’ başlıklı bir makale ile uluslararası yayın yapan bir dergide de yayını bulunan Öğretim Üyesi özellikle Türkiye'nin her tarafından İngilizce öğrenimine yönelik çevrimiçi materyal oluşturmak veya geliştirmek için gönüllü çalışmalar yapan İngilizce öğretmenlerine yönelik farklı bakış açıları ortaya koydu.
Seminerin sonunda katılımcıların soruları Prof. Dr. Paker tarafından yanıtlandı. Böylece katılımcıların zihnini meşgul eden, İngilizce öğrenimine yönelik online materyal oluşturma ve geliştirme konusunda bir çok husus netleşmiş ve açığa kavuşmuş oldu.