TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında desteklenen Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (OBİ-II) projesinin yürütücülüğünü; Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Okul Öncesi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan yapıyor. Bu yıl ikincisi düzenlenen projede dijital oyunlara yönelik akademik ve toplumsal farkındalığın artırılması hedefleniyor.
Eğitim Fakültesi giriş katında gerçekleştirilen Oyun Bizim İşimiz II (OBİ-II) adlı eğitim programının açılış konuşmasını Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Hülya Şahin Baltacı gerçekleştirdi. Prof. Dr. Baltacı’nın açılış konuşmasının ardından, Proje Yürütücüsü Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan projenin amaçları ve işleyişi hakkında katılımcıları bilgilendirdi.
Türkiye’nin 20 farklı üniversitesinden gelen akademisyenler OBİ-II kapsamında eğitilecek ve bu yolla kazanılan bilgi, beceri ve davranışları; kendi öğrencilerine, etkileşimde bulundukları akademik ve toplumsal kesimlere aktarabilecekler. Oyun Bizim İşimiz II (OBİ) projesinde dijital oyunla ilgili çeşitli akademik alanlarda uzmanlığı olan 9 akademisyen eğitmen ve 5 araştırma görevlisi rehber olarak yer alıyor. 2-8 Eylül tarih aralığında bir hafta sürecek proje eğitimleri; öğrenme merkezli, oyun temelli öğretme yöntem ve tekniklerinden oluşmakta olup, etkileşimli atölye çalışmaları ve sunumlar da proje etkinlik takviminde yer alıyor.
Oyun Bizim İşimiz
Eğitimin ilk gününde katılımcılar tanışalım oynayalım ve oyun bizim işimiz adlı etkinlikler gerçekleştirdi. Proje kapsamında tüm katılımcılar; dijital oyunlarla gelişime uygun oyun ve öğrenme ortamları tasarlama, dijital araç seçim ve kullanma becerileri kazanma, mobil uygulama (apps) seçim ve kullanım becerileri geliştirme, 0-6 yaş çocuklarına uygun bir oyunla programlama dili olan Stratch Jr.’ı öğrenme konularında eğitim alacak. Bir hafta boyunca sürecek Proje eğitimi: Aile ve çocuklara yönelik söyleşi ve atölye çalışmaları ile sonlandırılacak.
Günümüzde bebekliklerinden başlayarak çocuklar dijital oyunlarla oynuyor, aileler ise çocuklarını oyalamak amacıyla ekranı kullanıyor. Dijital oyunların toplumda yaygınlaşmış olmasına rağmen, bu oyunların çocukların gelişimi ve eğitimini destekleyici kullanımı ile ilgili somut çalışmalar sınırlı. TÜBİTAK tarafından desteklenen bu proje ile erken çocukluk eğitimi alanında görev yapan akademisyenlerin dijital oyunu eğitim amaçlı kullanma, geliştirme ve rehberlik etme ile ilgili bilgi, beceri ve strateji geliştirmelerinin sağlanması hedefleniyor.
Proje ile ilgili detaylı bilgi için: https://www.pamukkaleoyun.com