Tatbikattan habersiz olan acil servis çalışanları gerçek bir olay olduğunu düşündükleri triaj tatbikatını başarıyla tamamladı. Beyaz kod uygulamasının de denendiği tatbikatta hasta yakını gibi davranıp personele fiziki ve sözlü tacizde bulunan beş kişiye güvenlik görevlileri müdahale etti.
Tatbikat; 112 komuta merkezinin PAÜ Hastanesi Acil Servisi'ne toplu trafik kazası geleceğini bildirilmesiyle başladı. Harekete geçen acil servis personeli, bahçede beklemeye başladı. Kazazede taklidi yapan 15 kişi, acil personeli tarafından bahçede karşılandı. Tatbikattan habersiz acil personeli, kısa sürede müdahale ettiği kazazedeleri ilgili bölümlere kaldırdı. Tatbikatta beyaz kod uygulaması da denetlendi. Hasta yakını gibi davranıp personele fiziki ve sözlü tacizde bulunan beş kişi için vakit kaybedilmeden bölgeye takviye personel istendi. Beyaz kod uygulamasının başarıyla tamamlandığı kaydedildi.
TRİAJ
Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliğine göre; çok sayıda hasta ve yaralının bulunduğu durumlarda, bunlardan öncelikli tedavi ve nakil edilmesi gerekenlerin tespiti amacıyla, olay yerinde ve bunların ulaştırıldığı her sağlık kuruluşunda yapılan hızlı seçme ve kodlama işlemidir.
BEYAZ KOD
Hastanede hasta/hasta yakını ve çalışanların başına gelebilecek hırsızlık, fiziksel saldırı ve cinsel taciz durumlarında güvenlik personelinin en hızlı biçimde durumdan haberdar edilmesi ve olay yerine yönlendirilmesini sağlamaktır.