Öztürk: Bu Israrın Sebebi Nedir?

İYİ Parti Denizli Milletvekili Yasin Öztürk, Sayıştay'ın, Sağlık Bakanlığı'nın "e-Devlet hizmetleri kapsamında bulunmayan hizmet alımları yapılması" işinde tespit ettiği usulsüzlükleri Meclis gündemine getirdi.

Sayıştay'ın belirlemelerine göre Sağlık Bakanlığı, "e-Devlet hizmetleri kapsamında bulunmayan hizmet alımları yapılması" için TÜRKSAT’tan hizmet aldı. Ancak TÜRKSAT A.Ş. kanunen kendisi yapması gereken bu işi alt yükleniciye, ihale yapmadan doğrudan sözleşme ile devretti. 2019 Sayıştay raporlarına yansıyan bu sözleşmede, TÜRKSAT tarafından alt yükleniciye her bir unvan için tavan ücret üzerinden ödeme yapılırken, alt yüklenici tarafından ilgili personele taban ücret üzerinden ödeme yapılması öngörüldü.

Sayıştay'ın tespitlerine göre, TÜRKSAT tarafından yapılan hizmet alımında Sağlık Bakanı ve Bakanlığın onayı aranmadı. TÜRKSAT A.Ş. tarafından yapılan ve Sayıştay raporlarına da yansıyan bu hizmet alımının kanuna ve yönetmeliğe aykırı olduğunu belirten İYİ Parti Denizli Milletvekili Öztürk, konuyu Meclis gündemine taşıdı.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın, Sağlık Bakanlığı ile ilgili olarak da Bakan Fahrettin Koca’nın yanıtlaması istemiyle iki ayrı soru önergesi veren Öztürk, “TÜRKSAT tarafından yapılan hizmet alımında Bakan ve Bakanlığın onayı neden aranmamıştır? Bakanın onayı olmamasına rağmen, hizmet alımı konusunda taşeron firma kullanmak konusunda ısrarcı olunmasının nedeni nedir?” sorularını yöneltti.

Öztürk, önergesinde şu sorulara yer verdi:

- Kamu İhale Kanunu’na tabi olmadan yapılan ve kurumun hizmet süreçlerinin e-Devlet hizmeti kapsamında elektronik ortama aktarılmasına ilişkin hizmetlerin doğrudan TÜRKSAT A.Ş. tarafından sunulması gerekmekte” iken, TÜRKSAT tarafından yapılan yeni bir sözleşme ile bu hizmetin alt yüklenicilere devredilmesinin gerekçesi nedir?

- TÜRKSAT tarafından yapılan hizmet alımında Bakan ve Bakanlığın onayı neden aranmamıştır? Bakanın onayı olmamasına rağmen, hizmet alımı konusunda taşeron firma kullanmak konusunda ısrarcı olunmasının nedeni nedir?

- TÜRKSAT, Kurum tarafından “doğrudan sunulması gereken” hangi hizmetleri ihalesiz olarak yükleniciye yaptırmıştır?

- TÜRKSAT, kendisi yapması gereken hizmetleri devrettiği firmayı hangi kriterlere göre belirlemiştir?

- TÜRKSAT, ihalesiz olarak hizmet alımı yaptığı firmaya ne kadar ödeme yapmıştır?

- TÜRKSAT tarafından, personele yapılan ücret ödemeleri için bordro ve banka ekstrelerinin kontrolü neden yaptırılmamıştır?

- Taban ve tavan ücret arasında oluşan tutar farkı ne kadardır? Bu fark, alt yüklenici firmanın kasasında mı kalmaktadır? TÜRKSAT ve yüklenici firma arasında mı paylaşılmaktadır?

- Bakanlığınız, Sayın Bakanın onayı olmayan bu hizmet alımı konusunda TÜRKSAT yönetimini uyarmış mıdır?

- TÜRKSAT tarafından kanuna ve yönetmeliğe aykırı olarak yapılan bu hizmet alımından dolayı Bakanlığınız onayınız olmayan işlemlerden dolayı sorumluluk ve yükümlülük taşımakta mıdır?

TÜRKSAT TARAFINDAN İHALESİZ OLARAK TAŞERONA DEVREDİLEN HİZMETLER NELER ?

Öztürk, TÜRKSAT tarafından ihalesiz olarak taşerona devredilen hizmetler hakkında Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay’a ise şu soruları yöneltti:

- Hangi Bakanlıklarımızın, TÜRTSAT tarafından e-Devlet hizmetleri kapsamında doğrudan gerçekleştirmesi gereken hizmetleri, ihalesiz olarak alt yükleniciye devredilmiştir?

- “Kamu İhale Kanunu’na tabi olmadan yapılan ve Kurumun hizmet süreçlerinin e-Devlet hizmeti kapsamında elektronik ortama aktarılmasına ilişkin hizmetlerin doğrudan TÜRKSAT A.Ş. tarafından sunulması gerekmekte” iken, TÜRKSAT tarafından yapılan yeni bir sözleşme ile bu hizmetin alt yüklenicilere devredilmesinin gerekçesi nedir?

- TÜRKSAT tarafından yapılan hizmet alımında Bakan ve Bakanlığın onayı neden aranmamıştır? Bakanın onayı olmamasına rağmen, hizmet alımı konusunda taşeron firma kullanmak konusunda ısrarcı olunmasının nedeni nedir?

Sayıştay Raporunda;  “TÜRKSAT A.Ş. tarafından alt yükleniciye her bir unvan için tavan ücret üzerinden ödeme yapılırken, alt yüklenici tarafından ilgili personele en az taban ücret üzerinden ödeme yapılması öngörülmüştür. Kurum tarafından ödeme öncesi bordro ve banka ekstrelerinin kontrolü de yapılmadığı için nihai olarak çalıştırılan personelin ücreti bilinmemektedir” yer alan tespit doğrultusunda;

- TÜRKSAT tarafından personele yapılan ücret ödemeleri için bordro ve banka ekstrelerinin kontrolü neden yaptırılmamıştır?

- Sayıştay’ın, “TÜRKSAT A.Ş. tarafından alt yükleniciye her bir unvan için tavan ücret üzerinden ödeme yapılırken, alt yüklenici tarafından ilgili personele en az taban ücret üzerinden ödeme yapılmaktadır” tespiti doğrultusunda, taban ve tavan ücret arasında oluşan tutar farkı ne kadardır? Bu fark, alt yüklenici firmanın kasasında mı kalmaktadır? TÜRKSAT ve yüklenici firma arasında mı paylaşılmaktadır?

- Tarafınız, TÜRKSAT yönetimini Bakan onayı olmayan ve kanuna dayanmayan bu hizmet alımı konusunda uyarmış mıdır?

- TÜRKSAT tarafından kanuna ve yönetmeliğe aykırı olarak yapılan bu hizmet alımından dolayı Bakanlıklar onayları olmayan işlemlerden dolayı sorumluluk ve yükümlülük taşımakta mıdır?

Gündem Haberleri

'Esad, Rusya'da Güvende'
Suriye'ye dönüşler iki kat arttı
Baas rejimi nedir?
Teğmenlere destek veren savcı açığa alındı
Şiddette sıfır tolerans algısı boşa çıktı