Dr. Özgür Bolat yıl boyu sürecek olan öğretmen eğitimi ile; klasik öğretmen anlayışından çıkarak, öğretmenin keşfeden, düşünen, sorgulayan, deney yapan öğrenci yetiştirmesini amaçladıklarını söyledi.
Özgür Bolat “ Ben de bu süreç içinde ‘’anlamak nedir’’, ‘’öğrenmek nedir’’, ‘’anlama odaklı ders nasıl yapılır’’ kavramlarını öğretmenlerle tartışıyorum ve bu kavramları öğretmenler kendi sınıflarında uygulamaya başlıyor. Sınıfında uyguluyor, bana gösteriyor, ben geri bildirim veriyorum, öğretmenin sınıfına giriyorum, tekrar gözlemliyorum, tekrar geri bildirim veriyorum. Bu şekilde bir yıl boyunca süren bir çalışma. Yılsonuna geldiğinde her öğretmen sınıfında ezber ya da anlatıma dayalı öğretmenlik tarzından keşfetmeye, anlamaya, çocukları düşünmeye iten sisteme geçmiş oluyor. Klasik öğretmen anlayışı iyi bir öğrenme yöntemi değildir. Bizim dönüştürmeye çalıştığımız şey bilgide kesinlik yoktur, öznellik vardır. O zaman tek otorite öğretmen değildir, çocukların da görüşleri var, onlar da otoritedir. Kesinlikten öznelliğe, öğretmenin otoritesinden çocukların otoritesine geçen yeni bir öğretmenlik anlayışı ile klasik öğretmenlik anlayışını yıkmaya çalışıyoruz. Burada bu eğitimde bazı öğretmenlerimizle eğitimleri tamamladık, bu öğretmenlerimiz bu eğitimi uyguluyor” dedi.
Final Okullarının bu gibi eğitimlere büyük önem verdiğini ifade eden Özgür Bolat, kısa süre içinde bu eğitimin meyvelerini vereceğini ve Final Okullarında okuyan öğrencilerin farklı bireyler olarak yetişeceğini bunun da ülkemize büyük katkılar sunacağını söyledi.