Peyzaj mimarı Mukaddes Başkaya, eğitim gördüğü alanda çalışmak yerine tekstil sektörünü tercih etti. 1999 yılında eşi İlker Başkaya ile birlikte Gardenya Tekstil'i, kurdu. Birçok ülkeye fasoın olarak ev tekstili üretimi yaparken kendi markasını oluşturmanın hayalini kuran Mukaddes Başkaya, 4 yıl önce bunu gerçekleştirdi. Plaj giyim ve aksesuar markası olarak Shikka'yı oluşturdu. Shikka'nın oluşturduğu ilk koleksiyonun, Denizli Tesktil ve Giyim Sanayicileri Derneği'nin düzenlediği Ev ve Plaj Giyimi Tasarım Yarışması'nda üçüncülük ödülü alması Mukaddes Başkaya'yı daha da cesaretlendirdi. Shikka markasıyla, plaj giysileri üretimine başladı.
PLAJ GİYİMİNDE MARKA
Tekstilin başkenti Denizli'de fason üretimi yapmanın kendisini üzdüğünü ve hep kendi markasını oluşturmayı hayal ettiğini söyleyen Mukaddes Başkaya şöyle konuştu:
"Dünyaca ünlü markalar için fason üretim yapıyorduk. Düşünün, Denizli'de üretiliyor, satışa sunulurken başka bir ülkenin markasını basıyorsunuz. Bu beni üzüyordu. Her zaman kendi markamızı üretmeyi hayal ettim. Ama marka olmak da o kadar kolay değildi. En uygun zamanı beklemek, ekibinizi hazırlamak gerekiyordu. DETGİS'in 2011 yılında düzenlediği Ev ve Plaj Giyimi Yarışması'nda bizim tasarımcımız derece aldı. O andan itibaren plaj giyiminde marka olmaya karar verdik."
İÇ PİYASADA DA TUTULUYOR
Şirket bünyesinde kurduğu tasarım ekibiyle birlikte tasarlanan kadın plaj ve dış giyim ürünlerini ürettirip satışa sunan Mukaddes Başkaya, kısa sürede markalaşmada önemli adımlar attı. Shikka, dördüncü yılında Türkiye'deki seçkin mağazalarda ve yurt dışında 10 ülkedeki mağazalarda yerini aldı. 10 ülkeye yılda 50 bin plaj giyim ürünü ihraç ettiklerini, iç pazarda yılda 25 bin ürünü piyasaya sunduklarını belirten Mukaddes Başkaya, gelecek yıl ürün yelpazesini geliştirerek, yeni koleksiyonlarıyla görücüye çıkacaklarını söyledi.
ABD'DE ŞİRKET KURULDU
ABD'de şirket kurduklarını, oluşturdukları tasarım ekibinin yeni koleksiyon çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Mukaddes Başkaya şöyle devam etti:
"Kadın plaj ve dış giyim markası Shikka'nın dördüncü senesi. Yavaş ve emin adımlarla ilerliyoruz. Şu anda Amerika'daki tasarım ve satış ekibimiz çok ciddi bir şekilde çalışıyor. Fransa'nın güney sahillerinde, İngiltere, Yunanistan, Lübnan, Avusturalya, Rusya, Bulgaristan, Suudi Arabistan, İtalya ve Amerika'daki seçkin mağazalarda varız. Bu ağı genişletmek için çalışıyoruz. İç piyasa bizim için çok önemli. İç piyasadaki satış noktalarımızı da özenle seçiyoruz."
HEDEF DÜNYA MARKASI OLMAK
Shikka ürünleri internet üzerinden de satışa sunuldu. Hedeflerinin plaj giyiminde dünya markası olmak olduğunu kaydeden Mukaddes Başkaya şunları söyledi:
"Koleksiyonlarımızı kendimiz hazırlıyor, dikimi ise fason yaptırıyoruz. Şu anda ofisimizde 15 deneyimli ekiple çalışıyoruz. Ancak yurt dışındaki pazarlama elemanlarımızla birlikte 50 kişilik bir ekibimiz var. Hepsi bu işe gönül vermiş ve inanmış kişiler. Üretim müdüründen kalite kontrolcümüze, AR-GE ve tasarımcımıza kadar her çalışan markaya inanmış ve bizimle omuz omuza vermiş kişilerdir. Shikka ile dünya plajlarında ve mağazalarında bilinir bir marka olmayı hedefliyoruz. Biz inandık, dünya markası olma yolunda ilerliyoruz."