CHP Denizli Milletvekili Gülizar Biçer Karaca, makinistlerin farkına varması ile olası bir kazanın engellendiği İzmir-Denizli tren yolu hattında meydana gelen sorunun kaynağına bakılması gerektiğini ifade etti ve bu olayda firmanın ihmali olabileceğini gündeme taşıdı.
2016 senesine ait olan Sayıştay raporlarında TCDD hem nakdi yardımlarda hem de kaynak yaratımlarında en çok paya sahip olan kuruluş olduğunu ifade eden Karaca bunun yanında TCDD’nin yol bakım onarım giderlerinin 2013-2018 seneleri arasında Hazine tarafından karşılandığını belirtti.
Biçer Karaca yalnızca 2016’da bile TCDD’ye büyük ödemeler yapılırken demiryollarının yenilenmesi, bakım ve onarımının nasıl ve kimlerce yapıldığının, tren facialarının engellenmesinde çok önemli olduğunu, 6461 sayılı kanun gereğince yenileme, bakım-onarım çalışmalarının özel kesime yaptırılmasının esas alındığını, hem TCDD’ye devlet bütçesinden fazla para ödeneceği hem de demiryollarının bakım onarımı gibi en önemli faaliyetinin özel şirketlere yaptırıldığı tüm bunlara rağmen de tren facialarının yaşanacağı çelişkisinden bahsetti.
Geçiştirilemez
Karaca Tanzanya’ya proje yapan büyük şirketlerin, imza törenlerinde devlet yetkilileri ile beraber poz veren firmaların tren facialarındaki rolünü artık görmezden gelinemeyeceğini, Yap-İşlet-Devret projeleri ile zenginleştirilen ve insan hayatının hiçe sayılarak daha fazla kar için altyapı projeleri verilmiş olan firmaların sorumluluklarının tartışılması gerektiğini, bu olayın da münferit görülmemesini, demiryollarının denetimini yapan yol bekçilerinin kaldırılmasının tren facialarının yaşanmasında önemli bir etken olduğunu belirtti ve AKP’li Ulaştırma Bakanını İzmir-Denizli demiryolu hattında yağış ve doğal afetler ile açıklanarak geçiştirmeyecek bu durum için firmayı açıklamaya çağırdı.