Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Emine Gaye Çontay’ın TÜBİTAK 2237-A kapsamında hazırlamış olduğu proje kabul edildi. “Matematik Eğitiminde İspat Uygulamaları” adlı projeye matematik eğitimi alanında yüksek lisans ve doktora eğitimi alan öğrenciler katılabilecek. Bu projede; öğretim programlarında sıkça altı çizilmeyen ispata ilişkin uygulamaların, belirli ispat etkinlikleriyle altını çizmek amaçlandı. 30 Eylül – 3 Ekim tarihleri arasında yapılacak etkinlik için başvuru zamanı ve katılım koşulları daha sonra açıklanacak.
İspatın Eğitime Nasıl Entegre Edilebileceği Hakkındaki Bilgiler Ortaya Konacak
Etkinliğin amacı ile ilgili bilgi veren Proje Yürütücüsü Dr. Öğretim Üyesi Emine Gaye Çontay, “İspat ve ispatlamanın önemi her ne kadar vurgulansa da, ülkemizde öğretim programlarına yönelik ispat uygulamalarının bulunduğu çalışmalar yetersizdir ve ispat bazı çevrelerde sadece lisans seviyesine indirgenmiş bir olgu olarak görülmektedir. Bu yüzden bu alanda yapılacak yenilikçi uygulama ve çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu etkinlikle beraber ispat uygulamalarının öğretim programının içerisindeki temel kavramlarla beraber nasıl ve ne şekilde ele alınabileceği ve ispatın eğitime nasıl entegre edilebileceği hakkındaki bilgiler ortaya konmuş olacaktır. Ortaya konan bu bilgiler uygulamalı olacağı için lisansüstü öğrencilerin bu bilgileri ileride öğrencileriyle ne şekilde paylaşabilecekleri ve çalışmalarında nasıl kullanabilecekleri hakkındaki anlayışlarının gelişmesi beklenmektedir” dedi.
13 farklı üniversiteden 16 bilim insanının eğitmen olarak görev alacağı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde gerçekleştirilecek proje kapsamında; 21 lisansüstü öğrencisine 4 gün sürecek toplamda 36 saatlik eğitimler verilecek.
“Öğretmenden Çocuğa: Okul Öncesi Dönemde Öz-Düzenleme Becerilerini Destekleme”
TÜBİTAK tarafından desteklenen bir diğer proje ise TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında “Öğretmenden Çocuğa: Okul Öncesi Dönemde Öz-Düzenleme Becerilerini Destekleme” projesi oldu. Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Okul Öncesi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Asiye İvrendi’nin yürütücülüğünü yaptığı projede, okul öncesi öğretmenlerinin öz-düzenlemenin kavramsal temellerine yönelik farkındalıklarını artırmak ve çocukların öz-düzenleme becerilerini desteklemeye yönelik olan bir müdahale programını kendi sınıflarında uygulama becerilerini geliştirmek amaçlandı.
Proje hakkında bilgi veren Prof. Dr. Asiye İvrendi, “Okul öncesi dönemde öz-düzenleme becerileri, çocukların dil, okuryazarlık ve matematik becerilerini desteklemekte ve sonraki eğitim kademelerindeki başarıyı etkilemektedir. Öz-düzenleme erken çocukluğun temel gelişimsel başarısıdır. Bu becerilerin desteklenmesi okul başarısızlığını engellemenin bir yolu olarak kabul edilmektedir. En yalın haliyle öz-düzenleme, hareket etmeden önce düşünme, planlama ve amaca yönelik davranışlar sergilemeyi içermektedir” dedi.
Hedef Kitle 4-5 Yaş Grubu Okul Öncesi Öğretmenleri
Erken çocukluktaki ve gelecek yıllardaki öğrenmeyi etkileyen öz-düzenleme becerilerinin temellerinin yaşamın ilk yıllarında atıldığını belirten Prof. Dr. İvrendi, “Projenin hedef kitlesi, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi anaokullarında ve anasınıflarında görevli 4-5 yaş grubu okul öncesi öğretmenleridir. Eylül ayında altı gün sürecek olan proje etkinlikleri arasında seminer, çalıştay ve oyunlaştırma etkinlikleri yer almaktadır. Bu eğitim yoluyla öğretmenler, oyun temelli öz-düzenleme müdahale programı ve günlük uygulamalarında öz-düzenlemeyi destekleme ile ilgili eğitim alacaklardır” dedi.