Gelişen teknolojinin getirisi olarak dijitale dönen yaşam, mobil cihaz ve internet kullanımını da vazgeçilmez duruma getirmiştir. Buna paralel olarak da tüm dünya genelinde e-ticaret sitelerinin artışında da büyük ilerlemeler görülmektedir. Satın almanın daha kolay ve kısa zamanda tamamlanır olması nedeni ile e-ticarette alışveriş trafiği ve satış hacmi her geçen yıl artarak hızlanmaktadır. E-ticaret siteleri her anlamda alıcılarına en iyi hizmeti verebilme adına kendini sürekli geliştirmektedir. Satış aşamasının en önemli prosedürlerinden biri de gönderilerin en hızlı ve güvenli bir şekilde alıcısına ulaşmasıdır. Bu nokta da en çok ihtiyaç duyulan hizmet kolu ise e-ticaret lojistiği olup, bu sistem sayesinde gönderimi sağlayan firmaların, envanter yönetimi ve kontrolünü hatta tüm depolama işlemlerini lojistik firmaları üstlenmiş durumdadır.
E-Ticaret ve Lojistik Süreçleri Nasıl Çalışır?
E-ticaret lojistiği faaliyetlerini, geleneksel kargo taşımacılıktan ayıran en önemli nokta daha çok bilişim teknolojileri ile desteklenmiş olmasıdır. Ayrıca önemli olan diğer bir uygulama farklılığı ise sevkiyat planlamasına kadar tüm işlemlerin internet tabanlı sistemlerden faydalanılmasıdır. Araçların uydu sistemleri ile takip edilmesi de lojistik firmaları tarafından gerçekleştirilmesi, hatta depo işlemlerinde dahi otomasyon sistemlerinin kullanılması gibi hizmetler e-ticaret lojistiği sistemini farklı kılan özelliğidir.
Faaliyetleri her geçen gün daha da artan e-ticaret uygulamasının en önemli ayaklarından bir olan e-ticaret lojistiği, sektörün gelişmesinde en büyük rolü olan sistemdir. E ticaret ve lojistik sistemi çalışması belli bir süreç ile devam etmektedir. İnternet ortamında satış yapan firmalar, satışını yaptıkları ürünleri lojistik firmasının deposuna taşır. Bu aşamadan sonra lojistik firması, tüm ürün ve hizmetlerin kontrolü ve düzenleme süreçlerini üstlenir. Sık aralıklarla ve düzenli olarak e-ticaret firmasını stok durumu konusunda bilgilendirir.
E-ticaret lojistiği firmaları, ürünlerin alıcılarına ulaşmadan önce depolanmasını sağladığı gibi bu depolarda en sağlıklı şekilde saklanmasında da etkin rol oynar. E-ticaret sitesinin alıcısına güvenle ulaşmasını istediği ürünlerinin, gönderime hazır hale getirilmesi için paketlemesini de bu e ticaret lojistiği firmaları gerçekleştirilir. Tüketicinin memnuniyetinin sağlanması gereken son aşamada ise satışı yapılan ürünlerin alıcı olan kişi ya da firmalara lojistik firmasının araçları ile güvenli bir şekilde ulaştırılmasıdır.
E-Ticaret Lojistiğinin Önemi Nedir?
E-ticaret sitelerinin satışlarını yaptıkları ürünlerinin başlangıç noktasından, tüketiciye ulaşılması notasına kadar olan tüm hareketlerini e-ticaret lojistiği firması tamamladığından, e-ticaret uygulamaları için lojistiğin önemi tartışılmaz bir konudur. Birbirleri ile entegre bir şekilde çalışan e-ticaret ve e-lojistik firmaları bilişim sistemi sayesinde, tedarikçiler ile lojistik firması stok durumlarını görebilir ve gerekli kontrollerini yapabilirler. Ayrıca sisteme kayıtlı olan üye, ilgili teknolojik altyapı sayesinde, faaliyetlerin durumu hakkında tüm bilgilere daha kolay bir şekilde erişebilir ve dolayısı ile kontrol olanağına sahip olurlar.
Geleneksel lojistik sisteminde, yükler büyük araçlar ile taşınırken, e-ticaret lojistiği sisteminde küçük paketler, küçük araçlar ile taşındığından daha hızlı bir ulaşım gerçekleşir. Farklı diğer bir konu ise e-ticaret lojistiği uygulamasında sipariş sayısı çok daha fazladır. Dolayısı ile işlemler daha pratik ve daha planlı bir şekilde gerçekleşmesi önem kazanmaktadır.
E-ticaret sitesinin iş verimliliğini ve müşteri memnuniyetini sağlayan en önemli etmen olan e-ticaret lojistiği firmalarının çalışma prensipleri bu anlamda oldukça önemlidir. Yenilikçi, ekonomik, güvenilir ve en önemlisi takip edilebilir bir sistemle çalışan lojistik firması e-ticaret sitelerinin de başarılı olmasını desteklemektedir.
E-Ticaret Lojistiği Bilişim Teknolojilerinden Faydalanmasının Avantajları Nelerdir?
E-ticaret lojistiği yönteminin bilişim teknolojilerinden faydalanarak çalışmalarının avantajlarının başında; İşletme faaliyetlerinin çok daha düşük maliyetler ile tamamlanmasıdır. Ürünlerin alıcısına en az hata ile daha seri bir şekilde ulaşmasını sağlar. Ayrıca oldukça geniş bir pazarda, daha çok ürün ve hizmet hakkında bilgi sahibi olmalarını desteklemesidir. Zaman ve yer açısından da fayda sağlamaktadır. Firma içi ve dışı iletişimi daha kolay bir hale getirmesidir. En önemli avantajı ise hizmet çeşitliliğini artırmasıdır.
Müşteri ve e-ticaret firması arasında yıllardır en güvenli şekilde köprü oluşturan Sertrans, güçlü altyapısı, geniş depolama alanı, sorunsuz paketleme, taşıma sistemi ve uzman kadrosu ile en başarılı e-ticaret lojistiği sunan firmaların başında gelmektedir. Siz de firmanızın markasını, güvenirliliğini üst seviyelere taşımak ve yüksek müşteri memnuniyeti için Sertrans ile hemen iletişime geçebilir ve e-ticaret taşımacılığınızı en güvenilir şekilde tamamlayabilirsiniz.