Kullanıcı sayısı ortalama 39 milyon olan e-Devlet Kapısı'nda verilen hizmetler gittikçe gün artıyor. Konu ile alakalı açıklamada bulunan uzmanlara göre, e-Devlet ile alakalı hizmet türleri bu kadar yaygınlaşıp, tüm hizmetler buradan alınır duruma gelince bilişim okuryazarlığı olmayan veya engelli vatandaşlara da ülke çapında kamu hizmetini elektronik ortamda sunma hedeflendi.
Uzmanlar, ulaşımın tüm alanlarında engelleri kaldırmayı amaçladıklarını belirterek, TÜRKSAT tarafından yapılmış olan "e-Devlet'te Engel Yok Projesi" çerçevesinde işitme engellilere yönelik 2015'te uygulanacak olan Görüntülü Çağrı Merkezi Hizmeti'nin, mobil uygulamalar üstünden de hizmete açıldığını ifade ettiler.
Bugün Başladı
Bugün itibarı ile uygulamaya alınmış olan yeni hizmet ile e-Devlet Kapısı kullanıcısı olan işitme engelli vatandaşlar, ihtiyaç duydukları anda çağrı merkezi hizmetini mobil uygulamalar üstünden de alabilecekler.
Bahsi geçen hizmet ile dolaylı iletişimin yol açabileceği yanlış anlaşılmaların ve zaman kaybı gibi unsurların ortadan kaldırılacağını belirten uzmanlar, bu şekilde işitme engelli vatandaşların yaşam kalitelerinin daha da artacağının altını çizdiler.
Uzmanlar, TÜRKSAT'ın, engelli vatandaşların yaşamlarını kolaylaştırma ile alakalı benzeri projeleri hem sosyal sorumluluk anlayışının bir gereği olarak hem de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın vizyonuna uygun bir biçimde yapılacağını belirttiler.