Yalnızca grafik tasarımı değil daha birçok alanda da dijital ajanslar hizmet vermektedir. Bunlardan birkaçını sayacak olursak:
- Editörlük hizmetleri
- Sosyal medya hizmetleri
- İçerik üreticiliği hizmetleri
- Web tasarımı hizmetleri
- Güvenlik hizmetleri vb.
Uzman Grafik Tasarımcılarının Sahip Olduğu Nitelikler Nelerdir? Grafik Tasarımı Ne Kadar Sürüyor?
Tabi dijital ajans ya da yerel ajans hizmeti almak istemiyorsanız alanında uzman grafik tasarımcılarından da destek ve danışmanlık alabilirsiniz. Peki bir grafikerin alanında uzman olduğunu nasıl anlarız?
- Lisede ya da üniversitede grafik tasarımı eğitimlerini almış ve başarıyla mezun olmuş olmalıdır.
- Bu alanda daha önce çalışmalar yapmış ve tecrübe kazanmış olmalıdır.
- Dilerseniz önceki çalışmalarından örnekler isteyebilirsiniz. Beğendiğiniz takdirde çalışmaya başlamalısınız.
- Siparişinizin niteliğine göre teslim süresi değişkenlik gösterebilir. Bu bir grafikerin iyi ya da kötü olduğunu göstermez.
Bunların dışında son olarak değinmek gereken en çok önem verilmesi gereken kimlik ögesi kurumun sloganıdır. Fazla uzun olmayan ama kurumunuzu yansıtan bir slogan belirlemelisiniz.
Yukarıda da bahsedildiği üzere bir kurumun kimliği tek bir özelliğe bağlanamaz. Kuruma ait olan her şey kurumun kimliğinin bir parçasıdır. Bu parçaların hepsi birbiriyle ahenk içinde olmalıdır. Kurumun adı, yazı fontu, rengi ve hatta çalışan web sitesi ve daha nicesi hep birlikte kurumun kimliğini oluşturur. Sizler de kurumunuzun kimliği oluştururken en ince detayları bile hesaplamalı ona göre faaliyetlerde bulunmalısınız. Bu yüzden dijital ajanslardan destek almalısınız.
Kurumsal Kimlik
Her insanın kendine has nitelikleri vardır. Bu nitelikler bizlerin diğer insanlar tarafından fark edilebilmemizi sağlamak için vardır. Örneğin saçımızın rengi, dudaklarımızın şekli, gözlerimizin rengi gibi... Nasıl yüzünü görmediğimiz bir insanı daha sonra tanımamız çok zorsa kurumların da aynı bunun gibi taşınabilirliğini etkileyen bazı özellikleri vardır. Personeli, çalışma rutini, faaliyet alanı, logosu, adı ve hatta sloganı bu özelliklerden yalnızca birkaçı. Bunların hepsi birlikte kurumun kimliğini oluşturmaktadır.
Her kurumun kimliği kendine özgü ve bir o kadar da seçilebilir olmalıdır. Başka hiçbir kurumun kendine edindiği kimliği andırmamalıdır. Bu taşınabilirlik ve reklam yapma konusunda başarılı olabilmek için ilk kuraldır. Kendi işletmenizin, markanızın, şirketinizin vb. kurumsal kimlik çalışmasını yaptırırken hedeflerine ve amaçlarına uygun olduğundan emin olun.
Kimlik çalışması yapılırken oldukça özenli davranmalıyız. Unutmayın ki kimlik çalışmanız sizin yüzünüzdür ve yüzünüzü görmeden kimse sizi kolay kolay tanıyamaz. Peki kimlik çalışması yaparken nelere dikkat etmeliyiz?
Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları Nelerdir? Kurumsal Kimlik Çalışmasında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Şirketiniz, kurumunuz ya da işletmeniz için bir kimlik çalışması yapmak istiyorsanız ilk yapmanız gereken ideallerinize uygun bir misyon belirlemek olmalıdır. Misyon bir işletmenin, şirketin vb. gelecek planlarını, bugün ki konumunu, hizmet verirken kendine görev edindiği ilkeleri içeren bir tanıtım yazısıdır. Tüketicinin ve piyasanın sizi doğru tanıması için misyonunuzu doğru tanımlamalısınız. Aslı ile alakası olmayan betimlemeler ve ifadelerden kaçınılmalıdır. Öyle ki misyonumuz diğer kurumsal kimlik ögelerini de doğrudan etkiler. Bu yüzden doğru ve basit ifadeler kullanılmalı; abartılı sözcüklere yer verilmelidir.
Bir diğer önemli kimlik ögesi ise logo ve amblem tasarımıdır. Logo ve amblem tasarlamak düşünüldüğü kadar kolay bir iş değildir. Zira bu işi profesyonel olarak yapan kişilerin bulunması da logo ve amblem tasarımının ne kadar zor olduğunu gösteriyor.
Neden Grafik Tasarım Desteği Almalısınız?
Logo ve amblem, en kolay reklam yapma yöntemlerinden birisidir. Çünkü insanların çoğu görsel hafızaya sahip olduğundan duyduklarından daha çok gördükleri aklında kalır. Bu yüzden kurum amblemi ya da logosunun profesyonel olması çok önemlidir. Peki profesyonel ve etkin bir logo tasarımını nasıl yaptırabiliriz?
Neden Dijital Ajans ile Çalışmalısınız? Dijital Ajans ile Çalışarak Ne Elde Edebilirsiniz?
Yukarıda da değinildiği üzere grafik tasarımı işini profesyonel olarak yapan dijital ajanslar, yerel ajanslar ve bireysel tasarımcılar bulunmaktadır. İstediğiniz seçeneği kullanabilirsiniz ancak bizim önerimiz dijital ajanslar ile çalışmanızdan yana olacaktır.
Bireysel çalışan tasarımcılar ve yerel ajanslara nazaran grafik tasarım hizmetleri hem daha hızlı sipariş teslimi sağlamakta hem de iletişim kurması daha kolay olmaktadır. Dilediğiniz yerden siparişinizi verebilir ve dilediğiniz mekândan siparişinizi teslim alabilirsiniz. Ayrıca dijital ajanslar yer ve zamandan soyut nitelikte olduğundan yerel ajanslara nazaran ücret tarifeleri daha uygun olmaktadır.