Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüzce, imam hatip okullarındaki başarılı örneklerin ve model uygulamaların tanıtılması ve yaygınlaştırılması amacıyla İmam Hatip Okulları Başarılı Örnekler Sergisi açılacak. Sergi Milli Eğitim Bakanlığının 2023 Eğitim Vizyonu'ndaki imam hatip okullarındaki başarılı örneklerin yaygınlaştırılması ve toplumsal sorumluluk ve gönüllülük programları ile model uygulamalar imam hatip okulları tarafından hayata geçirilmesini hedefliyor.
5 Tematik Alan 381 Başvuru
Sergiye başvurular, akademik gelişim ve bilimsel faaliyet, sosyal-kültür-sanat-spor, değerler eğitimi, kurumsal kapasite ve fiziki ortam, AR-GE ve proje uygulamaları olmak üzere 5 tematik alanda yapıldı. Belirlenen tematik alanlardan Akademik gelişim ve bilimsel faaliyet alanına 101, sosyal-kültür-sanat-spor alanına 117, değerler eğitimi alanına 90, kurumsal kapasite ve fiziki ortam alanına 28, AR-GE ve proje uygulamaları alanına ise 45 olmak üzere toplam 381 başvuru yapıldı. Başvurular ise 20 Mayıs-11 Haziran 2021 tarihleri arasında alındı. Başvuruların ardından birinci ve ikinci değerlendirme aşamasını geçen ve son aşamada Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün değerlendirme sürecini başarıyla tamamlayan 50 okul belirlendi. Denizli İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı imam hatip okullarının geliştirdiği 2 proje İmam Hatip Okulları Başarılı Örnekler Sergisi'ne seçildi.
Çok Farklı Alanlara Yayılan Başarılar
İmam hatip okullarının toplumsal sorumluluk ve gönüllülük programlarının yanında model uygulamalarıyla da öne çıktığını kaydeden Denizli İl Millî Eğitim Müdürü Süleyman Ekici: "Mesleki, akademik, sosyal, kültürel, sportif ve değerler eğitimi alanları açısından imam hatip okulları bir modeldir. Öğretim programlarının yapısı bunu açıkça ortaya koymaktadır. Okullarımız, program çeşitliliği çerçevesinde oldukça geniş bir yelpaze ortaya koymaktadır. Musiki, geleneksel ve çağdaş görsel sanatlardan fen ve sosyal bilimlere, çeşitli dillerden İslami ilimlere kadar hayatın her alanını içeren bir yaklaşımla şekilleniyor okullarımızın programları. Bilim, kültür ve teknoloji odaklı etkinliklerin ve projelerin öne çıkması da bununla bağlantılı. İmam hatip okullarımız, fiziki bakımdan da gelişmektedir. Bu okullarımızın iç tasarımına yöneticilerimizin kattıkları yenilikçi boyutlar okullarımızın niteliğini her geçen yıl artırmaktadır. İmam hatip okulları bilimle, manevi atmosferi, maddeyle manayı birlikte ele alan bir atmosferi, ortamı ve iklimi sunuyor. Sanattan spora, din öğretiminden diğer alanlara kadar okullarımızı şekillendiren eğitim yöneticilerimizdir. Öğrencilerimizin gerek Türkiye gerekse uluslararası yarışmalarda çok farklı alanlara yayılan başarıları da bunun bir göstergesi. Bu vesile ile İmam Hatip Okulları Başarılı Örnekler Sergisi'ne seçilen okullarımızı, yönetici, öğretmen ve öğrencilerini tebrik ediyorum. Başarılarının devamını diliyorum." şeklinde konuştu.
Program Çeşitliliği ve Proje Tabanlı Eğitim
21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrencilerin ilgi, kabiliyet ve kariyer hedeflerine göre program çeşitliliği uygulayan imam hatip okullarımız ve geliştirdiği projeler şu şekilde sıralandı:
Denizli İmam Hatip Lisesi: V Başarı, Akademik Gelişim ve Bilimsel Faaliyetler Tematik Alan- Eğitim Koçluğu Kategorisi.
Cedide Abalıoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesi: Lügat-I Cedide, Sosyal- Kültür-Sanat- Spor Tematik Alan, Okuma Kültürü Kategorisi.