Denizli'de Hedef Müzakereci, Lider Öğrenciler Yetiştirmek

Denizli'de, müzakereci, arabulucu ve lider öğrenciler yetişrilmesi amacıyla amacıyla Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde rehber öğretmenlere bir günlük eğitim semineri verildi.

Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve TED Denizli Koleji işbirliği ile "Müzakereci, Arabulucu ve Lider Öğrenciler Yetiştirmek" konulu seminer düzenlendi. TED Denizli Koleji Konferans Salonu'ndaki Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof.Dr. Abbas Türnüklü'nun konuşmacı olduğu seminere Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde yer alan ilkokul ve ortaokulların rehber öğretmenleri katıldı. Açılış konuşmasını Denizli İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Oğuz'un yaptığı uygulamalı seminer yoğun ilgi gördü.

 

Öğretmenlere hizmet içi eğitim verilmesini eğitim sistemine artı değer katmanın bir adımı olarak gördüklerini belirten TED Denizli Koleji Kurucu Müdürü Fatih Canpolat, "Bu amaçla gerçekleştireceğimiz ilk seminerimizin konusunu, toplumun genelini ilgilendiren ve çözülmediğinde ciddi sorunlara yol açan kişiler arası anlaşmazlıkların yapıcı ve barışçıl yönetiminin erken yaşta öğretilmesi, böylelikle problem çözme ve müzakere becerilerinin geliştirilerek bir davranış modeli haline getirilmesini sağlayabilmek amacıyla "Müzakereci, Arabulucu ve Lider Öğrenciler Yetiştirmek" olarak belirledik. Böylelikle rehber öğretmenlerimiz aracılığı ile çocuklarımızı müzakereci ve arabulucu lider bireyler olarak yetiştireceğiz. Bu program ile öğrencilerimiz yapıcı iletişim kurma, kendini ifade etme, duygularını ifade etme, öfke yönetme, empati becerisi, eleştirel düşünme becerilerini, öz denetim, özdüzenleme, öz saygı, öz yönetimlerini geliştirecek ve hayatları boyunca hem özel yaşantılarında hem de kariyerlerinde daha fazla başarılı ve mutlu olacaklardır. Ayrıca bugünün çocukları geleceğin büyükleri olduklarında daha huzurlu ve barışçıl bir toplum yapısı ortaya çıkacaktır" dedi.

 

"ANLAŞMAZLIKLARINI BİR YETİŞKİN OLMADAN ÇÖZEBİLECEKLER"

 

Anlaşmazlıkların Çözümü ve Akran-Arabulucuk Eğitim Programı'nın bir şekilde öğrenci şiddetinin dönüştürülmesi olarak ifade edilebeceğini de ifade eden Prof. Dr. Türnüklü, şunları söyledi:

 

"Okul gereksinimlerinin belirlenerek başlandığı bu program okullarda kişilerarası anlaşmazlıkların yapıcı/ barışcıl olarak çözümünde etkili olmaktadır. Uzun süreli uygulanması gereken bu program çerçevesinde okul bir sistem olarak ele alınır. Öğretmenler, veliler, personel ve öğrenciler programa aktif olarak dahil edilirler. Öğrenciler arabuluculuk becerilerini öğrendikten sonra kendi anlaşmazlıklarını bir yetişkin yardımı olmaksızın bizzat kendileri çözebilirler. Bu şekilde problem çözme ve müzakere becerilerini ve anlasmazlığın diğer tarafına iliskin empati, merhamet, şefkat ve sevgi duygularını yaşamalarını ve geliştirmelerini sağlamak diğer bir anlatımla bir tür ahlaki dönüşümün gerçekleştirilmesi mümkün olabilir. Öğrenciler kendi aralarında yaşadıkları anlaşmazlıkları çözerken sosyalleşmekte ve toplumsallaşmaktadırlar. Bu nedenle, toplumda barış ve uzlaşma kültürünün yaygınlaşması için kişiler arası anlaşmazlıkların şiddetine ve yoğunluğuna bakılmaksızın okullarda yaşanan anlaşmazlıkların çözümünde, müzakere ve akran arabuluculuk programı bir toplumsal sosyalleşme ve barış-uzlaşma kültürü diğer bir ifade ile farklılıklara ve çeşitliliklere rağmen birlikte yaşama ve yaşamı sürdürme becerileri eğitim programı olarak kabul edilmeli, benimsenip uygulanmalıdır"

Türk Dünyası Haberleri

TÜRKEŞ : TÜRKİYE,URUMÇİ’DE KONSOLOSLUK AÇMALI !
İYİ PARTİ MİLLETVEKİLİ KAVUNCU, TBMM’DE DOĞU TÜRKİSTAN CUMHURİYETLERİNİ KUTLADI
ÖZDAĞ : “DOĞU TÜRKİSTAN MUTLAKA ÖZGÜR VE BAĞIMSIZ OLACAKTIR!”
TAYVAN PARLAMENTOSU: DOĞU TÜRKİSTAN, HİÇ BİR ZAMAN ÇİN TOPRAĞI OLMAMIŞTIR!
Kıpçak Belediye Başkanı Oleg Garizan Denizli'de