TÜBİTAK 4005- Yenilikçi Eğitim Uygulamaları programı kapsamında Denizli Nezihe Derya Baltalı BİLSEM koordinatörlüğünde düzenlenen "Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Sorgulama Temelli Matematik Uygulamaları Eğitmen Eğitimi" projesinin açılışı yapıldı.
Üst düzey düşünme becerilerine yönelik sorgulama temelli matematik uygulamaları eğitiminin yenilikçi uygulamalarla desteklenerek özel yetenekli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin niteliklerinin artırılması amacıyla hazırlanan projenin açılışında konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Süleyman Ekici; “Bu projenin birinci aşamasını geçtiğimiz yıl Kocaeli’de başlatmıştık. Bu yıl da projemiz yüzlerce proje arasından sıyrılarak desteklenmeye uygun görüldü. Projede katkısı olan herkese çok teşekkür ediyorum. İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak öğrencilerimize 21. yy becerileri kazandırmak gayretiyle eğitime dair yeni yaklaşımları en ince ayrıntısına kadar ekibimizle beraber değerlendiriyoruz.
Bilim ve Sanat Merkezleri bizler için çok kıymetli kurumlar. Denizli’de BİLSEM sayısı bu yıl itibariyle açılan yeni kurumlarımızla beraber 5’e yükseldi. Üstün yetenekli öğrencilerimize doğru zamanda ulaşabilmek ve onları uygun nitelikteki eğitimle buluşturabilmek adına çok önemli adımlar atıyoruz.
Eğitimin tüm paydaşlarıyla birlikte ülkemizin geleceğine iz bırakacak nesiller yetiştiriyoruz.
Okullarımızın altyapı düzenlemelerinden başlayarak eğitimin niteliğinin artırılması noktasında yapılan tüm çalışmalarda bizlere destek olan Pamukkale Belediye Başkanı Avni Örki Bey ve değerli ekibine; ayrıca coğrafyamızın tanınması, tarih ve kültür bilincinin yeni nesillere kazandırılması konusunda her daim bizlere kapılarını açık tutan İl Kültür ve Turizm Müdürü Turhan Veli Akyol Bey ve ekibine de çok teşekkür ediyorum.
Tüm katılımcılara ve kıymetli akademisyenlere proje süresince kolaylıklar diliyorum.” dedi.
Bu yıl TÜBİTAK tarafından desteklenen 32 proje arasında kendine yer bulan ve 14-20 Kasım 2022 tarihleri arasında verilecek proje eğitimleriyle; sorgulama temelli matematik uygulamalarının yenilikçi strateji yöntem ve teknikleriyle eğitimsel içerik ve etkinliklerin geliştirilmesi, yenilikçi ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının tanıtılması hedefleniyor. Bu hedefler doğrultusunda, Bilim ve Sanat Merkezlerinde görevli 24, destek eğitim odalarında görevli 6 ilköğretim matematik öğretmeni olmak üzere toplam 30 katılımcıya alanında uzman 25 akademisyen tarafından eğitimler verilerek örneklendirmeler yapılacak ve katılımcıların aktif bir şekilde rol üstleneceği okul dışı öğrenme ortamları ve teknoloji destekli uygulamalar yaptırılacaktır.