TÜSODER Genel Başkanı Deniz Öner yaptığı açıklamada, vatandaşların, geçmişe dönük 10 sene içerisinde hesap işletim ücreti kesildiği ile alakalı dekontları bankalardan isteyerek ve bir dilekçe yazıp bankadan iade isteyebileceklerini ifade etti.
İade İsteyin
Danıştay tarafından bankaların 'Hesap İşletim Ücreti' almasını düzenleyen yönetmelik iptal edildi. Daha önce Tüketici Sorunları Derneği, 3 Ekim 2014’te yürürlüğe girmiş olan yönetmeliğin bazı hükümlerinin iptali istemiyle Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) aleyhine Danıştay’da dava açmıştı. Danıştay 15. Dairesi ‘hesap işletim ücreti ile alakalı hükmü oy birliği ile iptal etti.
Alınan bilgilere göre, kararda, açık bir şekilde nedeni gösterilerek niteliği ortaya konulmayan ‘hesap işletim ücreti’ alınmasını öngören düzenlemenin, yönetmeliğin dayanağı olan 6502 nolu Kanun’un 4/3. Maddesiyle bu konuda yerleşik yargı kararları kapsamında ücret, komisyon ve masrafların haklı, makul ve belgeli olması gerektiği koşullarına aykırılık teşkil ettiği ifade edildi.
Reddedecekler
TÜSODER Genel Başkanı Deniz Öner, 4 sene devam eden hukuki süreçten sonra alınmış olan kararın tüketiciler bakımından ‘çok büyük başarı’ olduğunu, hesap işletim ücretinin yasal dayanağının olmadığını, bahsi geçen parayı almak isteyen vatandaşların geçmişe yönelik 10 sene içinde hesap işletim ücreti kesilmiş ise bunların dekontlarını bankalardan istemelerini, alınan karar ile beraber dilekçe yazıp bankadan iade istemelerini, bunun birkaç yolla yapılabileceğini, dilekçe yazabileceklerini, noterden ihtarname gönderebileceklerini ya da iadeli taahhütlü ile isteyebileceklerini, bankaların evvela bunu ilk başta reddedeceklerini, o zaman da gelen cevapla ile beraber ilçe kaymakamlarındaki tüketici hakem heyetlerine başvurabileceklerini ifade etti.