Alınan bilgilere çok da uzak olmayan bir tarihte yayınlanacak WhatsApp güncellemesiyle kullanıcılara reklam gösterilmeye başlanacak.
7 senedir WhatsApp’ta görev yapan ve 2014’te Facebook’un WhatsApp’ı satın alması ile beraber CBO'luk görevinden Facebook operasyonuna kaydırılmış olan, Neeraj Arora, geçen gün Facebook üstünden paylaştığı bir gönderiyle WhatsApp’tan istifa ettiğini ilan edilmişti. Arora, son bir sene içerisinde WhatsApp’tan istifa eden 3. üst düzey yönetici olurken dünyanın en popüler anlık mesajlaşma uygulamasının niçin böyle bir yaprak dökümü yaşadığı yavaş yavaş ortaya çıkıyor.
WhatsApp’ı Bırakacaklar
WAbetainfo tarafından WhatsApp beta kodlarının içerisinde bulunan yeni bir özelliğe göre Facebook, 450 milyon aktif kullanıcısı olduğu bilinen WhatsApp durum güncellemeleri özelliğinde reklam göstermeye başlıyor. Bu şekilde WhatsApp’ta durum güncellemeleri arasında gezinirken Instagram Hikayeler’de olduğu gibi reklamlarla karşılaşacaksınız. WAbetainfo, Twitter takipçilerine bahsi geçen reklam özelliğinden sonra WhatsApp kullanmaya devam edecek misiniz? Şeklinde bir soru sordu. Katılımcıların % 41’i reklam gösterildiği andan itibaren WhatsApp kullanmayı bırakacaklarını ifade ettiler.
Şirketten ayrılan WhatsApp yöneticileri kullanıcı verilerinin analiz edilmesini ve hedeflemeli reklam gösterilmesine karşı çıkıyorlar. Onlara göre bu yöntem, kişisel gizlilik ve güvenilirlikle ilgili bazı soru işaretleri oluşmasına yol açıyor.