Robotik Kodlama Nedir Nasıl Yapılır?
Robotik kodlama, birlikte çalıştığınız robotun çeşidiyle ilintili şekilde görsel tasarım, makine mühendisliği, desen, dönüşümler, yön gibi işlemleri yapabilmemizin bir yoludur.
Bir diğer deyişle; bir robotun hareketlerinin insanlar tarafından kontrolü ve istenilen doğrultuda yönlendirilmesi için uygulanan kodlamalara verilen isimdir.
Kodlama; bireylerin problem çözmesini, hem bağımsız hem de işbirliği içinde çalışmasını, inisiyatif, organizasyon ve sorumluluk bilincine sahip olmasını gerektirir. Bu süreç aynı zamanda akademik becerileri de öğretir. Robotik kodlama, bireylerin tüm konularda planlama, kitle yönetimi, araştırma kaynakları ve araştırma soruları kullanma, bilgi iletme ve başarıyı değerlendirme yetilerini göstermelerine ihtiyaç duyar. Kodlama ve robotiği meydana getiren bilimsel beceri ve kavramlara, matematik ve dil kavramlarını da eklediğinizde robotik kodlama merak uyandırır ve ilgi çekici bir hale gelir.
Robotik kodlama yapılırken dikkat edilmesi gereken kilit nokta, kodlama yaptığınız robotta somut bir geri dönüşün ortaya çıkmasıdır. İşinizi doğru yaparsanız robotunuz da istediğiniz şeyi yapar. Yanlış yaparsanız, bu durum kusursuz bir şekilde gerçekleşmeyecektir.
Robotik kodlamayı öğrenmek, bireyleri STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanlarına dahil etmenin kusursuz bir yöntemidir. Robotik Kodlama Eğitimi ile kişilere; mücadele, problem çözme, ekip duygusu ve işbirliği becerilerini kazandırır.
Eğitim hayatımızda soyut kavramları daha kolay öğrenmek ve öğretmek için somutlaştırmaya ihtiyaç duymamız sebebiyle robotların bu kapsamda kullanımı zaman içerisinde yaygınlaşmıştır. Yapılan şey yine kodlama olmakla birlikte bu kez kodladığımız şey dokunabildiğimiz, aldığı mesafeyi ilgili araçlarla ölçebildiğimiz, gerektiğinde pilinde değişiklik yapabildiğimiz somut bir cisimdir. Özellikle çocuklar için, kodladıkları şeyin gerçek dünyaya ayak basması çok önemlidir. Robotlar, eğitimde öğretilmesi gereken uzaklık, sürat, zaman, yarıçap ve çap, sıcaklık, açı ve benzeri soyut kavramları somut hale getirecek ve anlamayı fazlasıyla kolaylaştıracak gerçek dünya etkinlikleri düzenleme imkanı sağlamaktadır.
Düzenlenen robotik etkinlikler matematik, fen bilimleri gibi alanlarda edinilmesi gereken kazanımlara uygun biçimde planlanabilir. Fakat yalnızca matematik alanındaki bir kavram için plan ve programlama yapılsa dahi robotik etkinliğin özgün doğası sayesinde fen dalları, teknolojik çalışmalar, mühendislikler ve çeşitli matematik (STEM) alanları da tüm süreçlerde dirsek teması içerisinde olur, inisiyatif ve sorumluluk bilinciyle çalışmalarını sürdürür. Bu noktada matematikte hedeflenen bir kazanım edinilirken aynı zamanda yapılan robot inşası ve kodlama safhalarında sistematik düşünebilme, etkili problem çözme ve farklı noktalardaki olaylar arasındaki ilişkileri görebilme yetenekleri de eş zamanlı olarak gelişmektedir. Sözü edilen eğitim sürecinde soyut kavramların öğrenilmesini kolaylaştırmak için bu amaçla geliştirilmiş olan LEGO Mindstorm EV3 Robotları kullanılmaktadır.
Robotik kodlama, yukarıda açıkladığımız bireysel yeti ve bilinci geliştiren doğası sebebiyle kısa sürede insanların ilgi odağı haline gelmiştir. Dünyadaki birçok çocuk yaştaki öğrenci, kendilerine ait robotlarını tasarlamak, kurmak, programlamak ve sergilemek amacıyla çeşitli yarışmalara katılmıştır. İlk Robotik Yarışması (FRC), İlk LEGO Ligi, Siber Robotik Kodlama Yarışması gibi etkinlikler gerçekleştiğinde binlerce katılımcıya ulaşmakla kalmamış, herkese harika bir bilgi, eleştirel düşünme ve takım çalışması ortamı sunmuştur.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.