Oyalamak İçin Değil Geliştirmek İçin

Oyalamak İçin Değil Geliştirmek İçin

TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları çerçevesinde desteklenen, Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (OBİ) yapılmış olan sertifika töreniyle neticelendi.

A+A-

Bir hafta süresince yapılmış olan eğitimlerden sonra çocukların oynadıkları dijital oyunlar hakkında önemli neticeler ortaya çıktı. Kodlama robotlarının, oyun kitlerinin, artırılmış gerçekliğin,  eğitici mobil uygulamalarının böyle somut dijital oyun araçlarının okullarda ve hanelerde çocuklara zengin öğrenme ortamı sunabilecekleri için kullanımlarının desteklenmesinin mühim olduğu ifade edildi.

 “Yasaklama eşlik et” sloganının aile ve öğretmenlerin çocuklarını yakın bir şekilde takip etmesi gerekliliğinin önemini vurguladığı eğitimde, dijital oyunları çocukları meşgul etmek ve sakinleştirmek amacıyla değil onların yaratıcılıkları ve öğrenmelerini desteklemek amacı ile kullanılması gerektiği ifade edildi.

Bu Kurallara Uyun

PAÜ Eğitim Fakültesi’nde yapılmış olan eğitimde; ebeveyn ve öğretmenler için dijital oyunu kullanma ilkeleri gösterildi. Bebeklerin yalnızca görüntülü sohbet programlarını günde 5-10 dakika kullanabilecekleri, 2 yaş ve üstü çocukların eğitici dijital oyunlarını günde en çok bir saat ve aralıklı olarak (20+20+20) mutlaka öğretmen veya anne babaların yanında oynamaları tavsiye edildi.

Türkiye’de çocuklar için nitelikli dijital oyunların artması gerektiği ve oyun tasarımcılarının eğitimciler ile işbirliği içerisinde daha iyi oyunları tasarlayabilecekleri belirtildi. Projeye katılmış olan 4 değişik üniversiteden toplam 20 akademisyen, “dijital oyun elçileri” olarak bilinçlendirme çalışmalarını kendi üniversitelerinde ve şehirlerinde yapmak üzere Pamukkale Üniversitesi’nden ayrıldılar.

 

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.