Uzaktan Eğitime Erişemeyenlerin Sayısı Arttı
Nisan, Mayıs aylarında yapılan uzaktan eğitim sürecinde, uzaktan eğitime erişemeyen bir buçuk milyon öğrenci olduğu Bakanlıkça defaatle dile getirildi.
Bakanlık hala bu rakam üzerinden söylemlerde bulunuyor. Oysa 2020-2021 öğretim yılında yeni bir uygulamaya geçildi. Bu yüzden uzaktan eğitime erişemeyen çocukların sayısı çok artı. Bu durum dikkate alınmalıdır.
Bu durum neden oluştu?
Geçen yıl ve bu sene başındaki telafi eğitimi döneminde sınıfların farklı saatlerde canlı ders uygulamasına girmesi sayesinde evdeki tek bilgisayarı 2-3 kardeş kullanabiliyorken yeni öğretim yılında tüm sınıflara aynı anda canlı ders verilmesi nedeniyle evdeki tek bilgisayarı ancak bir çocuk kullanabiliyor. Bu nedenle diğer iki çocuk maalesef derse katılamıyor.
Bazı veliler cep telefonlarıyla bu sorunu aşmaya çalışıyorlar ancak bunun çocuklar açısından sağlıklı bir yol olmadığı açık. Evde 3 çocuk varsa buna rağmen yine biri açıkta kalıyor.
Bu durum dikkate alınarak Bakanlıkça yeniden bir araştırma yapılırsa aslında 1,5 milyon değil 4-5 milyon civarında öğrencinin canlı derse erişim sorunu yaşadığı ortaya çıkacaktır.
Bu neden önemlidir?
Bakanlığın yapacağı çalışmaları bu durumu dikkate alarak yapması açısından önemlidir. Örneğin EBA destek noktalarını 1,5 milyon öğrenciye göre değil yeni duruma göre planlamalıdır.
Dersleri takip edemeyen öğrenciler açısından, daha sonraki yıllarda da öğrenci başarısını etkileyecek önemli bir sorundur.
Öğrencilerin bu sorunu çözülmez ise yarın hiç ders izleyememiş bir çocukla derslerini takip etmiş bir çocuğu okullarda yüzyüze aynı sınava almak büyük bir adaletsizlik ortaya çıkarır.
Önerim:
1. Bakanlık yeni duruma göre sağlıklı bir tespit yapmalıdır.
2. Canlı ders saatlerinde bir düzenleme yapılmalıdır. Aynı bilgisayarı birden fazla kardeşin kullanılması mümkün kılınmalıdır.
3. Okullardaki bütün BTS'ler EBA destek noktasına dönüştürülmelidir.
4. Velilerin daha ucuza bilgisayar veya tablet temin edebilmeleri için vergi indirimi vb. çalışma yapılmalıdır.
5. Canlı ders izleme kapsamında kullanılan internetin fiyatı düşürülmeli, mümkünse bedava yapılmalıdır.