Kobiler İçin Sosyal Medya Rehberi
Her 5 küçük ve orta ölçekli işletmeden 4’ünün sosyal medyayı son derece aktif bir şekilde kullandığı bir dönemde yaşıyoruz.
Bu durum elbette ticari rekabet açısından değerlendirildiğinde önemini daha net şekilde ortaya koyuyor. Artık her işletmenin potansiyel müşterilerine sosyal medya üzerinden de ulaşması gerekiyor. Her 6 işletmeden 2’sinin çok hızlı bir büyüme içerisinde olduğu da istatistiklere yansımış durumda. Bu tablo işletmeler için güçlü rakiplerin sayısının yakın zamanda artacağı şeklinde yorumlanmalıdır.
Rakiplerinizi İnceleyin!
KOBİ’ler dijital pazarlama ve sosyal medya kullanımında aktif olmak zorunda! Bu noktada gerçekçi hedefler koymalı ve bu hedeflere ulaşmak için bir yol haritası çıkarmalısınız. Öncelikle rakiplerinizin sosyal medya kullanımını da gözden geçirmeniz gerekiyor. Neler paylaştıkları ve potansiyel ya da reel müşterilerine nasıl seslendikleri hakkında fikir sahibi olursanız daha iyisini yapmak adına bir yol haritası çıkarmanız çok daha kolay olacaktır.
Marka Algısı Yaratın ve Koruyun!
İşletmenize dair bir marka algısını sosyal medyada yaratmanız gerektiğini de belirtmeliyiz. Olumlu bir algı yaratmalı ve aynı zamanda bu yarattığınız algıyı koruyacak paylaşımlar yapmalısınız. Elbette düzenli olarak paylaşım yapmanız da önem taşıyor. Uzun süre paylaşımda bulunmayan bir sosyal medya hesabının kimsenin ilgisini çekmeyeceğini unutmayın. Markanıza olumlu katkıda bulunacak ve olabildiğince özgün paylaşımlar yapmaya özen göstermeniz gerekiyor.
Sektörünüzde meydana gelen gelişmeleri de dijital ortamda yakın markaja almalısınız. Sektörün dinamikleri ve ön plana çıkan unsurları bilmeniz bu yönde paylaşımlar yaparak marka bilinirliğinizi arttırmanızı sağlar. Aynı zamanda takipçilerinizin de sektörünüz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlayabilirsiniz. Eğer sosyal medya kullanımınızı doğru planlarsanız dijital pazarlama stratejilerinize de katkıda bulunmuş olursunuz.
Takipçilerinizle Etkileşimde Olun!
İnteraktif bir sosyal medya kullanımı her işletme için olmazsa olmazlar arasında yer alıyor. Takipçilerinizin paylaşımlarını beğenmeli yorum yapmalı ve sorularını da mutlaka yanıtlamalısınız. Aktif olarak kullanılan sosyal medya hesapları her daim daha fazla ilgi çekmiştir. Sürekli aynı stilde paylaşımlar yapmak yerine takipçilerinizi şaşırtan paylaşımlar yapmalısınız. Özellikle kamera arkası olarak adlandırılan görüntüler her daim ilgi çekmeyi başarıyor. Bir ürün ya da hizmetin hazırlık aşamasından kareler paylaşarak markanızın daha sempatik bir algı yaratmasını sağlayabilirsiniz. Takipçilerinize doğru paylaşımlarla seslenmeniz ve sürekli bir etkileşim içerisinde olmanız takipçi sayınızın da artmasını sağlar.
Sitenizi Sosyal Medyaya Entegre Edin!
Sosyal medya kullanımı ile ilgili en önemli unsurlardan biri de web sitenizi sosyal medya hesaplarınıza entegre etmenizdir. Twitter ve Facebook gibi çeşitli sosyal platformlar için yayın akışını entegre etme şansı kullanıcılara sunuluyor. Bu özelliği kullanmanız daha fazla sayıda kişiye ulaşmanızı da sağlayacaktır. Sosyal ağ bağlantılarını web sayfanıza entegre etmeniz durumunda beğen, paylaş ya da tweetle gibi butonları da dahil etme imkanına sahip olursunuz. Ayrıca sürekli pazarlama mesajları yayınlamak yerine doyurucu içerikler yayınlamanız da önem taşıyan unsurlar arasında yer alıyor. Kaliteli, özgün ve işletmenizin imajına uygun olan paylaşımlar yapmanızda fayda var. Paylaşımlarınızın içeriği takipçi sayısının artmasını da sağlar.
İşletmeler Hangi Sosyal Ağları Kullanmalı?
Sosyal medya dendiğinde akla genellikle ilk olarak Facebook geliyor. Ancak sadece facebook kullanımı yeterli değil. Twitter daha hızlı iletişim ve bilgi paylaşımı şansı sunan bir diğer sosyal medya platformudur. İşletmelerin Twitter ile birlikte Instagram da kullanması gerekiyor. Fotoğraf paylaşımı üzerine kurgulanan Instagram işletmelerin görsel paylaşımları bakımından önem taşıyan sosyal mecralar arasında yer alıyor. Ayrıca kullanıcı sayısı açısından da Google+ işletmeler bakımından önemli olan bir diğer mecradır.
Kaynak: Crovu
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.