Kamu İhale Kanunu Neleri Kapsar?
Kamu ihale kanunu hem spesifik hem de teknik yapısı sayesinde son zamanlarda uzmanlık gerekli görülen bir haline geldiği gözlenmektedir.
Kamu ihale kanunu hem spesifik hem de teknik yapısı sayesinde son zamanlarda uzmanlık gerekli görülen bir haline geldiği gözlenmektedir. Bu hukuk kapsamında birincil ve ikincil mevzuata uygun bir şekilde, 4734 sayılı kanun, en önemli mevzuat durumlarından bir tanesi olarak öne çıkar. Kamu kurumları genel olarak ihtiyaç duydukları mal, hizmet ve tüm yapım işlemlerini sadece ihale yolu ile sağlama zorunlulukları bulunur. Bu yüzden de keyfi olan uygulamalara yol açmamak amacı ile sıkı kurallar öne çıkmıştır. Bir yandan da yol gösterici konumunda olması için Kanunda yer alan 5’nci maddesine göre ihalelere ilişkin temel ilkeler öne çıkmaktadır.
Kamu ihale kanunu kapsamında üç farklı ihale yöntemine yer verilmektedir. Öne çıkan bu yöntemler açık ihale yöntemi, belli istatistikler arasında yer alan ihale yöntemi ve pazarlık yöntemi olarak gözlenmektedir. Bu ihale yöntemlerinin dışında Kanun’un ilk kabul edilmiş olduğu anlarda bir ihale yöntemi var olsa bile sonrasında ihale yöntemi olma dışına çıkarılan ve bunu bir alım yöntemi olarak ifade edilmesini daha çok doğru bulunanları direk temini belirtmek gerekli görülmektedir.
Temel ihale yöntemi, açık ihale yöntemi olarak yer alırken, durumlara göre birçok farklı ihale yöntemlerine göre idareler tarafından ifade edilmesi söz konusu olabilir. Bir yandan da ihale alım yöntemlerine göre sınıflandırmaların yapılması da gözlenebilir. Bu kapsamda ihaleler mal alımlarından hizmet alım ve yapım şekillerine göre de üç farklı başlık altında bir araya getirilebilir.
Kamu İhale Kanunu Yöntemleri
Kamu ihale kanunu yöntemleri genel olarak idareler tarafından yapılacak olan ihaleler ile ilgili olarak, gerekli işlem dosyalarını hazırlama zorunlulukları bulunur. İhaleler ile ilgili olarak gerekli olan tüm dokuman ile belgelerin de bu dosyada yer alması gerekir. İstekli konumda olan şirketlerin bilgilerine de yer veren dokumanlarsa; ihale kanunu ile beraber idare şartnameleri, teknik olan şartnameler, sözleşmelerin tasarımları ile beraber standart formlarda olması gerekir.
İstekli konumda yer alan şirketler gerekli olan hazırlanmış dokümanları incelemelerinin ardından ihalelere teklifler sunacak ya da sunamayacak olduklarını ya da bunlara itiraz etme haklarında bir aykırılık yer alıyor mu almıyor mu anlayabileceklerdir. Yine ihaleler ile ilgili olarak gerekli iştirak yapılabilmesi için istenen tüm bilgi ile belgelerin de bu doküman içerisinde bulunması gerekir. İstekli olan şirketler bu süreçlerde teklif dosyalarını bu belgelere paralel bir şekilde hazırlamaları gerekir.
Bir yandan da ihale için hazırlanan dokümanların içerisinde; ihale tarihinden son teklif vermeye, ihaleye katılabilecek olanlardan ihalede yerli istekliklerin lehine uygun bir fiyat avantajı var mı yok mu, uygulanacak mı uygulanmayacak mı, hangi kriterlere göre daha avantajlı teklifler belirlenebilecek gibi detaylar net bir şekilde yer almaktadır.
Kamu İhale Kanunu Avukatları
Kamu ihale yöntemi tüm detayları ile ele alınacak olduğu zaman tüm yönleri ile uzmanlık gerektiren bir alan olarak öne çıkmaktadır. İhale süreçlerinin ilan edilmesi ile beraber bu alanda faaliyetlerine devam eden bir danışmanın, avukat hizmetleri alma ihtiyaçları öne çıkmaktadır. Tüm gerekli olan dokümanların kontrol sürecinden teklif dosyalarının hazırlanmasına ve ihale sürecinde meydana gelebilecek ihtilaflara kadar her şey idari başvuruların gerçekleşmesi ve davaların açılması için bu hizmet kapsamında yer alır.
Kamu ihale hukuku her zaman dinamik bir yapıda yer almaktadır. İlgili olan mevzuatların değişken teknolojiyle beraber gerekli ihtiyaçlarına göre değişiklik göstermesi bu alanda hakimiyet süreçlerinin zorlaşmasına neden olur. Bu yüzden de birincil ve ikincil mevzuat kurallarına göre Kurul ve Danıştay kararlarının sürekli bir şekilde takip edilmesi önemli bir konudur.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.