Kale Dopdolu Bir Şenliğe Hazır
Kale İlçesi Ya-Tu Otomotiv Hürriyet İlkokulu Müdürlüğü’nün TÜBİTAK 4007 ‘Hayatımızdaki Enerji’ konulu “Kale Bilim Şenliği Projesi” TÜBİTAK’tan hibe alma hakkını elde etti.
İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Oğuz Kale İlçesinde gerçekleştirilecek Bilim Şenliğiyle alakalı yapmış olduğu açıklamada Kale ve yakın ilçelerdeki toplumun inovasyon, yenilenebilir enerji ile alakalı farkındalık seviyesinin artmasına ve bilim-toplum arasında köprü kurulmasına katkıda bulunma amacı olan projenin 28-29-30 Mayıs 2018 tarihlerinde yapılacağını, 3 gün devam edecek olan Bilim Şenliği’nde akademisyenlerce yapılan STEM ve astronomi atölyeleri, bilim söyleşileri, yarışmalar, bilim şovları, bilgilendirme stantları, bilim oyunları, tiyatrolar, deney istasyonların yer alacağını dile getirdi.
Bilim Şenliğinin Kale İlçesinde yapılıyor olmasıyla Kale halkı ve öğrencilerinin yanında Beyağaç ve Tavas ilçelerinden de gelecek misafirlere çalışmalar tanıtılacak. Bu şekilde daha geniş bir kitleye hitap edecek bir bilim fuarı yapılacak. Şenlikte PAÜ Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Öğretmenliği Öğretim Görevlisi Dr. Yüksel Çekbaş, Araştırma Görevlisi Dr. Aytaç Karakaş konuşmacı ve atölye lideri olarak katılacaklar.
KAZANIMLAR BOL
“Hayatımızdaki Enerji” konulu TUBİTAK Kale Bilim Şenliği’nde katılımcıların;
-Yenilenebilir enerji kullanımının önemi ile alakalı farkındalık geliştirecek,
-Teknolojinin üretim odaklı kullanımının örneklerini deneyimleyip öğrenecek,
-Erken çağlarda bilim eğitiminin önemini kavrayacak,
-Bilim okur-yazarlığındaki beceri gelişecek,
-Uzun zamanlı olarak öğrencilerin bilim ve teknoloji alanlarındaki mesleklere yönelme, bilimsel araştırma-geliştirme alanında çalışma isteğinde yükseliş oluşacak,
- Bilimin uygun koşullarda sunulduğu zaman herkes için ulaşılabilir ve anlaşılabilir olabileceği ile alakalı farkındalık oluşturacak,
-Paydaşlara iyi örnek teşkil edip olumlu uygulamalar yaygınlaşacak,
-Kurum personelleri arasındaki işbirliği, gruba ait olma, takım ruhu olumlu bir şekilde gelişecek,
-Proje ekibinin bilimsel projelerde uygulamalı atölyeleri başarılı bir biçimde yönetmesi neticesinde mesleki doyum ve özgüvenleri artacak, kariyerlerinde mühim bir deneyimi görecek,
-Akademisyenler ile etkileşim ve birebir iletişim ile üniversite ve kırsal kesim arasında köprü olacak,
- Kurumun proje üretme ve yürütme seviyesi, ulusal platformlarda temsil gücünü artıracaktır.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.