Yapı Kayıt Belgenizi AYDEM'den Alın

Yapı Kayıt Belgenizi AYDEM'den Alın

Afet risklerine hazırlık çerçevesinde ruhsatsız veya ruhsata aykırı olan yapıların kayıt altına alınması ve imar barışının sağlanması için “Yapı Kayıt Belgesi” verileceği öğrenildi.

A+A-

T.C. Çevre ve Şehircilik ve T.C. Maliye Bakanlıklarınca hazırlanmış olan, “Yapı Kayıt Belgesi Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar” isimli tebliğ, Resmi Gazete’ de yayımlanıp yürürlüğe sunuldu. Kamuoyunda "İmar Barışı" diye de bilinen konutların imar ve iskân problemlerini “Yapı Kayıt Belgesi” verip çözmeyi amaçlayana düzenlemenin usul ve esasları tespit edildi.


 

31 Aralık 2017’den evvel yapılan yapıların “Yapı Kayıt Belgesini” alabilmek için “e-Devlet Kapısı” üstünden “Yapı Kayıt Sistemindeki Yapı Kayıt Belgesi” formunun doldurulması ile müracaat yapılabileceği gibi T.C.  Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve yetkilendirdiği kurum ve kuruluşlara 31 Ekim 2018 tarihine dek başvuru yapılabilecek. Bu maddelerdeki koşulların yerine getirilmesi ve 31 Aralık 2018 tarihine dek kayıt ücretinin ödenmesi durumunda bahsi geçen belge alınacak.

 

Randevu Alınarak Elektrik Abonelik İşlemleri Yapılabilecek

 

 “Yapı Kayıt Belgesi” almış olan elektrik tüketicileri, Aydın, Denizli ve Muğla şehirlerinde yetkili dağıtım şirketi olan ADM Elektrik Dağıtım Şirketi’nde, İzmir ve Manisa şehirlerindeyse yetkili dağıtım şirketi olan GDZ Elektrik Dağıtım Şirketi’nde “Bağlantı Anlaşması” yapmalarının ardından Aydem ve Gediz Elektrik Perakende Satış AŞ’den randevu alarak “Perakende Satış Sözleşmesi” imzalayıp abonelik işlemlerini gerçekleştirebilecekler. Tüketiciler, cumartesi günleri de dahil olmak üzre tespit edilen Aydem ve Gediz Müşteri İlişkileri Merkezi’nde (MİM), seçecekleri gün ve saat aralıklarında (08:00-17:45) abonelik işlemlerini yapmak için 0850 800 0 186 numaralı İletişim Merkezi’ni arayıp veya MİM’lere müracaat edip randevu alabilirler.

 

 “Yapı Kayıt Belgesi” Alacak Tüketicilerin Dikkatine

 

Elektrik tüketicileri, abonelik işlemlerini yapmak için Aydem ve Gediz’den randevu almadan evvel kesinlikle yetkili dağıtım şirketlerinden “Bağlantı Anlaşması” yapması gerekiyor. “Bağlantı anlaşması”, 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu çerçevesinde, yeni bir tesis veya kullanım yerine yönelik elektrik enerjisi isteklerinde, dağıtım şirketleri ile tüketici arasında gerçekleştirilen anlaşmadır. “Dağıtım Bağlantı Anlaşması” diye de bilinen bu anlaşma, çoğu kez “Perakende Satış Sözleşmesi” ile karıştırılıyor. Bu noktada anımsatılması gereken bir konu da “Perakende Satış Sözleşmesi”, “Bağlantı Anlaşması” yapılmadan imzalanmamaktadır. Yani, “Perakende Satış Sözleşmesi’nin dayanağı elektrik “Bağlantı Anlaşması” olmaktadır.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.