Dikkat !!! Dikkat !!!
Arayanın telefon numaralarının ve IMEİ numaralarının otomatik görülmesi ile asılsız ihbarlara işlem yapılıyor.
İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan tüm Türkiye’ de 112 Tek Acil Çağrı Numarasına geçiş uygulaması kapsamında Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, 2009 yılında Valiliğe bağlı olarak kurulmuştur.
Denizli 112 Acil Çağrı Merkezinde 2013 yılı Temmuz ayında Bakanlığımızın planlamaları doğrultusunda 110 çağrılarının sisteme dahil edilmesiyle başlanmıştır. Ocak 2014 tarihinde AFAD 122 numarası, 5 Şubat 2014 tarihinde de Sağlık 112 numarası sisteme entegre edilmiştir. Aynı tarihte Emniyet, Jandarma ve Orman çağrıları için de Çağrı merkezinde personel görevlendirmesi yapılmış olup; hem kendi numaralarından hem de 112 numarasından hizmete başlamışlardır. Bakanlıkça öngörülen plan kapsamında 03 Haziran 2016 tarihinde 177 Orman numarası, 11 Ocak 2017 tarihinde Jandarma 156 numarası, 19 Ocak 2017 tarihinde Emniyet 155 numarası sisteme entegre olmuştur.
Sisteme gelen tüm acil çağrılar (emniyet, asayiş, yangın, sağlık, kurtarma vb.) ortak çağrı alıcı personeller tarafından karşılanır ve çağrı alıcı acil durumunuzun ne olduğunu sorgular, çağrı merkezi ekranında çıkan adresinizi teyit eder ve sizi ilgili kurum operatörlerine (çağrı yönlendirici) en kısa sürede aktarır. Çağrı yönlendirici tarafından size gerekli yardım ulaştırılır. 112 numarası arandığında birden fazla kuruma aynı anda ulaşıldığı için kurumları tek tek aramaya gerek kalmadan vatandaşa ulaşmak çok daha hızlı olur ve gereken müdahale de vakit geçirmeden yapılır.
Sistemin diğer avantajı da arayanın konum bilgisinin sabit hatlar için tam olarak, GSM operatörleri için bölgesel olarak görünebilmesidir. Bu durumda adres teyidiyle birlikte kurumların ulaşma süreleri de kısalmaktadır. Ayrıca arayanın telefon numaralarının ve IMEİ numaralarının otomatik görülmesi ile asılsız ihbarlara da işlem yapılabilmektedir.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.